FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nolltollerans hädanefter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men det torde väl vara självreglerande, om ingen köper så är det till slut ingen som säljer, om det är för lite pengar för att det ska gå runt, så försvinner väl säljarna till slut.
Jag håller i princip med, men, det är ju inte upp till mig vad saker är värda, precis som gäller standardsvaret när det gäller värdering av domäner "saker är värda vad någon är beredd att betala"...har jag noll känsla för design, så är det ju dessa gratis eller nästangratis designmallar som säljarna här ska konkurrera med, vidare är det ju ett sätt att visa upp sig (något jag tror dom flesta är överens om att man MÅSTE göra...) Själv har jag betydligt större problem med personer här som som jag ser det försöker göra sig själv till något man inte är, man snackar om än det ena och än det andra, stora projekt hit och dit, eller, snackar skit om andras saker (i t.ex. köp & säljtråden) sen ser man inget som helst som ger vid hand att personen i fråga har producerat något som uppnår någon verkshöjd av den nivå som man försöker ge sken av... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ville mest ifrågasätta kvaliten, och kanske lite varför inte köp o sälj modereras hårdare just på grund av "skräp". Mycket för att det underminerar många seriösa människor som jobbar dagligen med sina siter på det här forumet. Och kanske till viss del även urholkar allas trovärdighet på grund av ett par rötägg som tycks spamma ut sina 2min projekt dagligen.
Så åter till kärnfrågan. Är detta något vi faktiskt vill ha, inte kanske bara här på forumet utan i våran branch med? För det är vi som själva sätter våran standard. Nöjer vi oss verkligen med detta?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med, väldigt mycket skräp. Men mest av allt störs jag på följande:
Utgångsbud: 1000:- (Reserverar mig att inte sälja ifall budet blir för lågt Banna på direkten! Någon som skrev ett väldigt bra exempel med att kassörskan på ICA helt plötsligt ändrar priset i kassan i någon tråd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag håller med, finns det ett utgångsbud så bör det gälla.
Värst är när man vinner en budgivning och så ändrar säljaren sig och drar sig ur.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
edit: s/utgångspris/utropspris/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
om ngn gör saker som en hobby och vill sälja så krävs det ju ingen f-skatt beroende på hur mkt man då tjänar. Håller dock med om att det är mkt skräp som säljs, samt helt rippade designer som man sedan har modiferat en aning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Alternativt får man ju strunta i bud/auktionsförfarandet helt och bara ha köp/sälj till fast pris. Systemet med utropspris/utgångspris handlar ju såklart om att få igång en budgivning, precis samma system gäller ju på MissDomain (för att ta ett annat exempel) men jag är tveksam till att ha ett synligt reservationspris, då faller ju lite grann vitsen med ett utropspris. Sen om det är skit eller inte...ja...jag har sett både bättre och sämre, både från människor som anser sig VARA bättre och sämre... f-skatt känns konstigt...ja, är man t.ex. anställd som "webmaster" har man ju gärna ingen f-skatt, däremot tycker jag nog man bör kunna presentera en sida i sin information, men jag kan också se att man temporärt kan ha anledningar att blanka även den informationen, temporärt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Utgångspris skall givetvis gälla som lägsta pris, och finnes ej sådant angivet torde penningens lägsta mynt gälla som lägsta; 50öre.
Auktioner i trådform fungerar förmodligen bättre med bud direkt i tråden, inga annonser där ett bud lagts av en köpare via PM, men som senare "dratt sig ur" eller försvunnit osv. Ett slutdatum är ju också gott, något som jag just noterade att jag själv missat i min egen annons. Det hade väl ej skett med lite mods som haft koll gissar jag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|