Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Registrering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-09, 18:38 #11
ChrNil41s avatar
ChrNil41 ChrNil41 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
ChrNil41 ChrNil41 är inte uppkopplad
Nykomling
ChrNil41s avatar

Reg.datum: May 2008
Jag har län och kommuner i ett Excelark. Kan lägga in det i två relaterande tabeller om du önskar.
ChrNil41 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-09, 18:45 #12
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
På mitt kommande community är det som registreringen kräver:

Användarnamn

Lösenord x2

Epost x2

plus 2 hemlisar.. men det är för de har med siten att göra..

men detta räcker. epost x2 behövs inte, räcker med en gång, men ja vill ändå ha det eftersom många skriver fel på sin epost ändå.

Födelsedatum, ort m.m. kan dom fylla i när dom är medlemmar, om dom själva vill. men efter tex 3 inloggningar så kan man ha så att man hamnar på en sida där man får fylla i resten och att det är trevligare för andra medlemmar etc.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 00:37 #13
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Tror det är wordpress som har en rätt bra grejj.
Användarnamn
Lösenord X2
E-postadress
Godkänn avtal

Sen när man trycker på nästa så får man ett meddelande som säger typ "tack för att du registrerat dig, vi har skickat ett mail bla bla bla, det kan ta upp till xx tid innan mailet kommer" nedanför detta så finns formuläret för personlig information med texten, "medans du väntar på ditt aktiveringsmail så kan du om du vill fylla i denna information".

Ja, jag har hittat på texterna men jag tror ni förstår idén, jag tycker det är rätt bra. Oftast kommer ju mailet direkt men skulle det ta en liten stund så blir man inte så sur för man har ju faktiskt något att göra.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 01:53 #14
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Ärligt talat så ska man inte ta mer info än vad som behövs för tjänsten. Vad är det för tjänst som det handlar om ?

Allt över det som behövs skrämmer iväg folk, ingen vill ange sin ålder eller postadress o.s.v utan det är patetiskt om du kräver det om inte tjänsten du erbjuder krräver det.

Om du skulle kräva att dom fyller i vilket kön eller ålder dom har så är det för mycket om inte tjänsten du erbjuder har olika erbjudanden beronde på könet eller åldern

Du ska alltså ta så lite info som möjligt. Om du vill försöka tjäna pengar på att veta hur gammal eller vilket kön dom har så behöver du kräva det, men som sagt så beror det på vad det är för tjänst du vill tillhandahålla eller om du vill sälja reklam till företag beroende på vilket kön eller ålder dom har, kan säga att det är ju inte så många som tjänar extra på riktad reklam till ålder och kön utan det krävs en stor tjänst och många besökare innan det är aktuellt.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 18:03 #15
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Namn, lösenord och e-post tycker jag räcker. Jag tycker också att man bara för fråga efter uppgifter man tänker använda sig av.

Som användare vänder jag hellre tillbaks än att fylla i ett mastodont formulär. Ser mycket hellre att registreringen är så enkel som möjligt och att man sedan, som registrerad, kan komplettera med uppgifter.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017