Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ska köpa ny laptop..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-06, 22:26 #11
JeZZifelt JeZZifelt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Flitig postare

Citat:
Originally posted by austlich@Jul 6 2008, 19:15
Som jag sa så borde du verkligen kolla på större skärm om du inte har höga krav på att den ska vara riktigt mobil. Ska du jobba med design så är det skönt om man slipper scrolla stup i kvarten för att skärmen/upplösningen inte räcker till.
tjaa, jag vet inte riktigt hur liten och smidig jag tycker den bör vara.
Helst vill jag ju som du säger ha en större skärm, men jag får också tänka på att jag kommer behöva dra med mig den hem varje helg och sedan tillbaka till skolan på måndagen.. fast någon tum hit eller dit kan ju inte spela någon roll (för den mobila delen alltså).
JeZZifelt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-06, 22:43 #12
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Jag personligen har inget förtroende alls för kvaliteten på Acer-datorerna efter en serie händelser som resulterade i 4 Acer Ferrari-datorer med ett eller annat fel redan vid leverans då de byttes ut efter varandra. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaka "skiten" och köpte en Powerbook istället. Sedan dess har jag hållt mig till Mac:arna och har aldrig haft några problem alls.

Finns ju de som int egillar Mac:arna, men det verkar mest vara "ideologiska" idéer. Men en MacBook t.ex är väl ett par tusenlappar över din budget även om jag kan rekommendera dem starkt.

När det gäller bärbarheten så är det förvånande vilken stor skillnad ett halvkilo och ett par tum gör. Det enda jag har emot min MacBook är att den känns aningen stor att släpa runt på. Har därför funderat på att skaffa en Asus EEE PC för att kunna ha något att kolla mail, programmera och surfa på när man är ute och reser.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-06, 22:48 #13
Flitig postare

Flitig postare

Har förresten snackat med pappsen, han kan nu tänka sig att betala runt 8000 kr istället.
Hittade Asus X70SR-7S138C på Siba med 4 gig ram, 250 gig hårddisk och 17" skärm med Vista Premium för 7989 kr. What do you think about that?
Oläst 2008-07-06, 22:53 #14
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by al'Thor@Jul 6 2008, 22:43
Jag personligen har inget förtroende alls för kvaliteten på Acer-datorerna efter en serie händelser som resulterade i 4 Acer Ferrari-datorer med ett eller annat fel redan vid leverans då de byttes ut efter varandra. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaka "skiten" och köpte en Powerbook istället. Sedan dess har jag hållt mig till Mac:arna och har aldrig haft några problem alls.

Finns ju de som int egillar Mac:arna, men det verkar mest vara "ideologiska" idéer. Men en MacBook t.ex är väl ett par tusenlappar över din budget även om jag kan rekommendera dem starkt.

När det gäller bärbarheten så är det förvånande vilken stor skillnad ett halvkilo och ett par tum gör. Det enda jag har emot min MacBook är att den känns aningen stor att släpa runt på. Har därför funderat på att skaffa en Asus EEE PC för att kunna ha något att kolla mail, programmera och surfa på när man är ute och reser.
En mac frestar alltså, men har aldrig testat någon och vet inte om jag skulle fatta nåt. :P Är så van vid pc nu att jag är "rädd" för att pröva något nytt..
Oläst 2008-07-06, 23:50 #15
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Min erfarenhet av acer från de jag har pratat med är att de är missnöjda med kvaliten samt att Asus har problem med fläktarna/kylningen på datorerna med bra grafikkort. Det här med stor skärm fattar jag inte. Det hänger ju på upplösningen. Min 13"-skärm på min macbook har 1280x800 och det går alldeles utmärkt för mig.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-07, 10:06 #16
Olof Gustafssons avatar
Olof Gustafsson Olof Gustafsson är inte uppkopplad
Medlem

Olof Gustafsson Olof Gustafsson är inte uppkopplad
Medlem
Olof Gustafssons avatar

prisjakt.nu is your friend
Olof Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-08, 14:22 #17
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by mcfluff@Jul 6 2008, 18:26
Jag har en sån här:
http://zepto.se/Shop/Config.aspx?configura...notebookid=1135

Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop & Illustrator CS3 & har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.
Köp något känt märke, undvik noname maskiner på laptop. Köp HP, LG , ACER , DELL osv..

Zapto räknas till noname burkar i min värld.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-08, 15:16 #18
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
mac is your friend, en macbook kommer du långt på, jag var också orolig när jag korsade över, det som tar lite tid är att hitta dom motsvarande programen, själva OS upplägget är oerhört simpelt.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-08, 15:22 #19
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av mcfluff
Jag har en sån här:
http://zepto.se/Shop/Config.aspx?configura...notebookid=1135

Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop & Illustrator CS3 & har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.
Köp något känt märke, undvik noname maskiner på laptop. Köp HP, LG , ACER , DELL osv..

Zapto räknas till noname burkar i min värld.
Haha förutfattade meningar? Antar att du inte haft någon Zepto själv. Zepto är billiga och mycket bra. Inget B-Märke, bara inte lika känt.
mcfluff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-08, 16:37 #20
Flitig postare

Flitig postare

Hmm, det är mycket att tänka på alltså.
Jag ska nog dra in till Karlstad någon dag i veckan och kolla på lite olika butiker där. Jag tycker det är bra att få "känna" på datorerna innan man köper.
Men jag har såklart alla andra datorer jag tittat på på nätet i åtanke.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017