FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Helst vill jag ju som du säger ha en större skärm, men jag får också tänka på att jag kommer behöva dra med mig den hem varje helg och sedan tillbaka till skolan på måndagen.. fast någon tum hit eller dit kan ju inte spela någon roll (för den mobila delen alltså). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag personligen har inget förtroende alls för kvaliteten på Acer-datorerna efter en serie händelser som resulterade i 4 Acer Ferrari-datorer med ett eller annat fel redan vid leverans då de byttes ut efter varandra. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaka "skiten" och köpte en Powerbook istället. Sedan dess har jag hållt mig till Mac:arna och har aldrig haft några problem alls.
Finns ju de som int egillar Mac:arna, men det verkar mest vara "ideologiska" idéer. Men en MacBook t.ex är väl ett par tusenlappar över din budget även om jag kan rekommendera dem starkt. När det gäller bärbarheten så är det förvånande vilken stor skillnad ett halvkilo och ett par tum gör. Det enda jag har emot min MacBook är att den känns aningen stor att släpa runt på. Har därför funderat på att skaffa en Asus EEE PC för att kunna ha något att kolla mail, programmera och surfa på när man är ute och reser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har förresten snackat med pappsen, han kan nu tänka sig att betala runt 8000 kr istället.
![]() Hittade Asus X70SR-7S138C på Siba med 4 gig ram, 250 gig hårddisk och 17" skärm med Vista Premium för 7989 kr. What do you think about that? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet av acer från de jag har pratat med är att de är missnöjda med kvaliten samt att Asus har problem med fläktarna/kylningen på datorerna med bra grafikkort. Det här med stor skärm fattar jag inte. Det hänger ju på upplösningen. Min 13"-skärm på min macbook har 1280x800 och det går alldeles utmärkt för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
prisjakt.nu is your friend
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Zapto räknas till noname burkar i min värld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mac is your friend, en macbook kommer du långt på, jag var också orolig när jag korsade över, det som tar lite tid är att hitta dom motsvarande programen, själva OS upplägget är oerhört simpelt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmm, det är mycket att tänka på alltså.
Jag ska nog dra in till Karlstad någon dag i veckan och kolla på lite olika butiker där. Jag tycker det är bra att få "känna" på datorerna innan man köper. Men jag har såklart alla andra datorer jag tittat på på nätet i åtanke. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|