FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
web3.0 är automatgenererad, övervakad och backuppad tack vare PKU, FRA och datalagringslagen. Om du har användargenererat innehåll kommer du bli registrerad av EU och dessutom få betala en kontrollavgift.
Grattis! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det som är intressant är att han hade rätt i allt han förutspådde år 2005, förutom att Mp3.com skulle ersättas av Napster. Skulle ha varit Bittorrent. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | |||||
|
||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Thir13teen: jag har säkert jobbat med webb längre än du har gott i skolan.
Det är såklart inte tekniken som jag tycker är pajas utan alla "buzz words" (Troligast är att det är bekvämt att använda ett ord var primära egenskap är just att dess innebörd är oklar) som finns i it-branchen, dit web 2.0 passar in. Du med din kunskap kanske kan förklara för mig vad webb 2.0 är? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
|
|||||||
Supermoderator
|
Citat:
Istället för att använda mer konkreta termer och exempel så är det vanligt i alla möjliga branscher att man använder mer abstrakta begrepp i syfte att locka till sig kunder. Det är förmodligen det som Ara ogillar. Det är trots allt i allra högsta grad möjligt att ha kunskap om alla moderna tekniker som räknas in i Web 2.0 utan att för den skull veta vad det "är".
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Läs artikeln som jag länkade samt Wikipedia-artikeln som någon annan länkade så borde du kunna skaffa dig en uppfattning om vad det är. Tart - som väntat struntade du i att adressera vad jag sa och upprepade istället vad du sa. Om Ara ville kommentera användandet av uttrycket "Web 2.0" eller själva definitionen i sig framgick inte. Det lät som att han tyckte illa om både uttrycket samt de personer som använder sig av det. Jag håller inte med om hans åsikt och tror att den grundar sig på okunskap. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|