FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väll bara att utöka personnumret med ett par siffror? Svårare än så kan det inte vara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
@gustav
Självklart kan man inte göra så, det skulle ju vara på tok för enkelt </ironi> som jag förstår det så är ju problemet att det finns för många personer födda 1/1 och 1/7 således så kommer man snart få dubbletter på 4-sista, eller ja de 3 sista eftersom 4:e är kontrollsiffran. om man då kör vilket annat datum som helst så borde man väl vara safe ett tag till, eller tänker jag och Gustav fel här ? @eliasson självklart löser det problemet med bristen på personnr. men då drabbas man av att en hel jäkla massa system måste byggas om för att klara av ett exempelvis 12-siffrigt personnr, dvs samma sak som om man skulle införa ett helt annat system. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag hoppas att folk som är födda i februari inte får 31, för då lär en hel del system börja bråka. Men gissningsvis har deras utredare koll på allt sånt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det lär ju bli bra för datakonsulterna i alla fall. Ett nytt stort migreringsproblem och sysselsättning för alla cobolprogrammerare igen
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Lättast är väl att ge invandrarna andra datum än just de två som används nu? Nej vi ska göra om systemet så att vi får en ny y2k-våg när alla system ska göras om och programmerare kommer att kunna kvittera ut gigantiska löner. Iofs inget jag skulle må dåligt av men ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|