FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och sen presenterar Asus även Eee PC 1000 (eller heter de 1001) imorgon på Computex 2008. 10"-skärm, 2GB RAM och 80Gb-hårddisk... känns som Asus snart har byggt sig tillbaka till en dator i standardstorlek ;-).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Snygg sibalänk ref=prisjakt
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För litet för mig =)
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det någon som testad den och inte bara skriver vad ni tror? Går det att skriva till exempel en längre text på den någorlunda bra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag har provat den och tycker att den känns aldeles för plastig. Det känns absolut mer som en leksak än en dator!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har testat den (PC4G) efter att ha hängt på OnOffs lås i måndags:
Tråkig med det förinstallerade Linuxoperativet som är tämligen låst och är svårt att komplettera. Trådlösa nätverket fungerade med WEP men överhuvudtaget inte med WPA. Turbo 3G är MYCKET svårt att få till i Linux. Installerade Win XP Pro SP3 istället och satte i en 1 Gb minnesmodul istället för den 512 Kb som är standard. Inte helt nödvändigt, det rullade på bra med 512. Och nu blev det en trevlig dator... WPA fungerade direkt, de flesta drivrutinerna fanns redan i Windows, behövde bara lägga in några smarta tilläggsprogram som följde med på CD:n (för Windows). Bootar på 45 sek, är riktigt snabb och stabil. Efter att ha rensat bort det mesta som egentligen inte behövs i Windows, lagt in Open Office, m.m. och komprimerat C: (allt enligt instruktioner i manualen på svenska) hade jag över halva disken ledig. Windows XP e bra gött i alla fall... Tre:s Turbo3G-USB-puck fungerar bra och nu har jag verkligen en mobil liten dator som jag kan göra en hel del med. Vikt: 990 gram. Storlek som ett A5-papper (och några millimeter till). Kostnad dator 2400:- 1G minne 130:- Turbo 3G-puck 0:- (med bindningstid 18 mån), Windows (återvunnet) 0:- priser exkl. moms Det tog några timmars pillande dock ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Xandros är en debian från början. Vet inte vilken kärna dom där burkarna kör på, men det finns stöd i nyare kärnor, så att det skall vara jättesvårt är nog mera en myt än sanningen, det är bara be personalen på SIBA eller ONOFF att fixa det. Du har ju ONOFF akuten som skall hjälpa dig med alla problem, så det bör dom kunna fixa, en kernel kompilering och lite pill. :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|