Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag vill starta en blogg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-20, 20:00 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vad är ditt syfte med bloggen? Syftet bör avgöra tema och inriktning.

Är syftet att rensa tankarna, att ragga upp tjejer, att skapa länkkraft för sökmotorerna, att knyta nya affärsförbindelser, att kunna visa annonser, att bättre på ditt CV, att imponera på arbetskamrater, att skapa opinion, att vinna ett riksdagsval... ja, du fattar galoppen.

Om du vill blogga så måste du redan ha ett syfte klart för dig. Vi människor gör ingenting utan anledning. Om du skriver varför du vill blogga så får du förmodligen fler bra förslag.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 20:33 #12
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärnas avatar

Gustav: Anledningen till att jag vill blogga är för att bara skriva helt enkelt och eventuellt dela med mig kunskaper.
Jag vet inte till hundra procent varför jag skulle vilja blogga, men jag vill bara ha en blogg, jag har svårt för att uttrycka mig om varför jag vill blogga, tyvärr.
Men jag tror även att jag vill ha en blogg för att egna mig åt på fritiden när det absolut inte finns något att göra.
Jag har haft en professionell blogg inom en nisch men den lades ner pga av olika skäl.

Jomper: En blogg behöver inte vara faktainriktat, men visst jag håller med dig om att man måste kunna sin grej. Därför vill jag ha förslag, därefter kan jag se vad det är som intresserar mig och vad det är jag kan.

Dans blogg läser jag rätt ofta (ztream) på wn för er som inte känner till.
Det är en mycket bra blogg imo.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 21:04 #13
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Marknadsföring och då hade jag definitivt varit en av dina läsare.
Eller varför inte satsa på en blogg riktad mot arbetslösa, försök ge dem nya hopp och tips på hur de kan skaffa jobb, starta eget eller vad det nu kan vara
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 21:25 #14
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan
Filmens fordon
Om bilar, motorcyklar, cyklar, raketer, helikoptrar etc i gamla och nya filmer. Lär ju bli en släng av marknadsföring och kanske lite vetenskap också.
Det var ett väldigt bra tips
Ska analysera detta lite närmare, tack
Glöm inte vem som sa det först
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 22:22 #15
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by Samben@May 20 2008, 21:04
Marknadsföring och då hade jag definitivt varit en av dina läsare.
Eller varför inte satsa på en blogg riktad mot arbetslösa, försök ge dem nya hopp och tips på hur de kan skaffa jobb, starta eget eller vad det nu kan vara
Finns ju massvis av starta eget guider så det utesluter jag.
Marknadsföring vore intressant.
Det jag har kommit på själv är "försäljning och psykologi".
Jag sysslar själv med en viss försäljning och har fått bra utbildning och mentorer inom det (folk som verkligen kan sin grej).
Men jag tycker att man måste väldigt mycket kunskaper om man ska börja ge tips till folk rent generellt och såpass mycket kunskaper har jag inte.

Men självklart, jag skulle kunna sälja bajs till 40% av forumsmedlemmarna
Oläst 2008-05-20, 22:30 #16
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem

Citat:
Originally posted by pokerstjärna@May 20 2008, 22:22

Men självklart, jag skulle kunna sälja bajs till 40% av forumsmedlemmarna
Kanske är för 40% utav WNs medlemmar är så pass unga och fortfarande i kiss och bajs åldern?
Jag tycker att du ska skriva om det som du känner för. Vad skulle du vilja se för blogg som du skulle kunna tänka dig att läsa varje dag? Skriv om det du kan och det som du känner att du brinner för. Det lockar rätt besökare och om du skriver om något som du verkligen kan så stannar de besökarna som är intresserade utav samma sak och vill lära sig mer utav det.

En blogg kan vara så mycket. Vissa skriver om det vardagliga livet och hur de har suttit och torkat skit från deras nya icke rumsrena hund hela dagen. Andra skriver för att skriva av sig om tankar och idéer. Andra skriver för att förmedla saker, lära ut till besökarna. Vilken utav de är du?
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 22:35 #17
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Padchi
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Men självklart, jag skulle kunna sälja bajs till 40% av forumsmedlemmarna *

Kanske är för 40% utav WNs medlemmar är så pass unga och fortfarande i kiss och bajs åldern?
Jag tycker att du ska skriva om det som du känner för. Vad skulle du vilja se för blogg som du skulle kunna tänka dig att läsa varje dag? Skriv om det du kan och det som du känner att du brinner för. Det lockar rätt besökare och om du skriver om något som du verkligen kan så stannar de besökarna som är intresserade utav samma sak och vill lära sig mer utav det.

En blogg kan vara så mycket. Vissa skriver om det vardagliga livet och hur de har suttit och torkat skit från deras nya icke rumsrena hund hela dagen. Andra skriver för att skriva av sig om tankar och idéer. Andra skriver för att förmedla saker, lära ut till besökarna. Vilken utav de är du?
När jag skriver bajs, menar jag inte rent bajs från WC som man tar upp och säljer.
Utan det kan vara en baslåda som är byggd på bajs som har blivit miljövänligtbajs typ (du förstår poängen med det hela?)

Jadu bra fråga: jag är nog lite mer åt tankar & ideer samt förmedla saker men även lära ut.
Oläst 2008-05-20, 22:41 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by pokerstjärna@May 20 2008, 22:35

När jag skriver bajs, menar jag inte rent bajs från WC som man tar upp och säljer.
Utan det kan vara en baslåda som är byggd på bajs som har blivit miljövänligtbajs typ (du förstår poängen med det hela?)
Jadu bra fråga: jag är nog lite mer åt tankar ideer samt förmedla saker men även lära ut.
Ja jag förstår poängen, tyckte ändå det var lite ironiskt.
Själv så tycker jag om att lösa om tankar och idéer, allt mellan himmel och jord. Jag vill läsa andras åsikter och tankar.
Men om man bortser från mig och tänker på vad de andra har sagt så tycker jag att du ska köra på en blogg om marknadsföring. Där i kan du också få in en massa tankar och idéer inte bara lära ut. Ta upp billiga alternativ när det gällar t.ex att trycka visitkort, ta upp varför det är bra att trycka visitkort och egna tankar om visitkort.

Om du kan få med information, fakta och egna tankar så är en sådan blogg guld värd. Det är som i skolan, information ger ett G. Information och fakta ger ett VG och egna tankar och reflektioner ger ett MVG.
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017