FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt många bra svar i tråden. Stort tack. Jag tänkte i ärlighetens namn inte så mycket på fonten, man blir väl lite hemmablind.
Bredden på texten såg jag nu att det verkligen inte ser bra ut. Blir att hitta någon lämpligt theme att byta till. Dock råkade jag sist ut för problem med themes som förvisso var snygga men ledde till komplikationer då de var dåligt designade. Om någon har ett stilrent och välbyggt wordpress-theme att tipsa om vore det mer än välkommet. Det jag tänkt är att inte ha något för flashigt utan mer stilrent så besökarna kan fokusera på den skrivna texten. Det verkar iaf vara teman med "fixed width" som gäller när man ser på andra bloggare, vilket löser problemet med den breda texten. På min sida nu ser det ju väldigt tomt ut med bara en kolumn, men det kanske löser sig med ett tema som där posterna och kolumen ligger brevid varandra i mitten. 2 kolumner tycker jag känns lite plottrigt nästan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag skulle nog säga att det bara är spam-bloggar som använder classic temat... Men visst, instämmer i att det är lättläst och bättre än många andra teman.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En sak till - se till att du får kommentarer. Eftersom ingen artikel jag såg var kommenterad så tror jag som läsare inte att det finns någon som besöker sidan Och om ingen annan besöker den så kanske den inte är bra ... och då går inte jag dit fler gånger heller. Det är lite som "den mest uppvaktade är den som alla köar för att få dansa med".
Kan hålla med om tema - standard är bra men inget man minns. Ändra det (färg, bild?,) så att jag redan vid första blicken ser att jag kommit till Black Jack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Sådär nu har jag hittat en themplate jag gillar. Allt är inte klart än med i grova drag är det såhär det kommer se ut. www.theblackjacker.se
I enlighet med Ciffans råd ska det bli mer personligt. Det kommer fortfarande vara anonymt eller "under alias" men det ska finnas lite er information och en svartvit siluett där uppe till höger. Det är ursprungsfont och textlängd nu på det nya temat. Jag tycker de verkar okej men ni får gärna ge kritik så att det går att läsa utan att bli irriterad. Det kanske fortfarande är ett lite tråkigt tema. Men någonting ska väl kunna göras åt rubriken, dock vet jag inte om man kan ta bort den. H1-rubriker verkar ju vara A och O inom sökmotoroptimering, men någon som är duktig inom det får gärna kommentera det påståendet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu behöver du bara skriva något intressant också så kanske jag orkar läsa
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag lyckades bredda avståndet mellan styckena så det ser bra ut nu. Dock har jag lite problem med att minska bredden på texten. Alltså själva posten egentligen. Jag ändrade "width" i en content-tag:
#content { display:inline; float:left; text-align:left; width:65%; margin:2%; padding:0; } Vilket ledde till att posten blev som jag ville. Dock hamnade den istället långt ifrån sidebaren till höger, så att det blir ett glapp emellan vilket inte är så snyggt. Någon som har någon annan lösning till hur man kan minska själva posten men ändå få den att ligga nära högerkolumnen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är ditt mål att nå ut till många läsare eller att i framtiden tjäna pengar på annonser? Om det bara är att få läsare är mitt tips att börja blogga på Aftonbladet som enligt mig är den bästa bloggportalen. Du får automatiskt läsare genom att dina inlägg publiceras under Nyaste direkt när du har postat dem. Sen så fort någon kommenterar så kommer du upp i Senast kommenterade. Eftersom det är så fruktansvärt många som går in på Aftonbladet Blogg varje dag så får du automatiskt minst 30 besökare bara du uppdaterar och har en någorlunda spännande rubrik. Du kan få några hundra besökare om många kommenterar ditt inlägg. Många kommenterar sina egna inlägg för att hamna i Senast kommenterade. "Nätverka" lite genom att lägga till favoritbloggar och kommentera dem ofta samt kommentera lite olika andra bloggar varje dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag läste i någon blogg om sökmotoroptimering och tips för fler besökare hur man kunde ha "hjälpbloggar". Vilket skulle kunna vara användbart på en sida som aftonbladet. D.v.s en underblogg med utdrag ur huduvbloggen som länkar dit och försöker dra besökare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tänkt en del på den här bloggen. Många av toppbloggarna har ett tema. Exempelvis modebloggarna har mode, prylbloggarna har sina prylar, tjockisarna har sitt bantningsprojekt, mammor och pappor har ofta sitt föräldraskap.
Jag tänkte först köra en temalös vardagsblogg som Schulman, eftersom jag gillar att skriva om lite allt möjligt. Det kanske fungerar för honom eftersom han är känd, umgås med kändisar och håller på med media. Så temat egentligen är kändisar/media. Vad tror ni har jag snöat in för mycket på det här? Går det som okänd svensson att köra en vardagsblogg numera och ändå dra trafik eller blir det ointressant som läsare när man inte har någon relation till skribenten? Sökmotormässigt är det väl mycket bättre att vara nischad inom vissa sökord istället för att skriva om allt? Tanken är då att jag istället splittrar bloggen i några fristående bloggar inom var sitt ämne som jag vill skriva om. Kanske en central blogg som är mer privat och vardagsmässig och om själva bloggandet. Det borde dessutom generera besökare från de olika bloggarna till varandra samt inlänkar. Det enda jag är lite rädd för är att man begränsar sig och stänger ute många målgrupper om man nischar sig för mycket. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|