FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Känns som att deras reklam drar in en hel del stålar. Vet inte riktigt om de skulle fortsätta om det går back på hela kalaset. Fast dom gör ju inget indirekt fel i verksamheten. Endast om man ser ifrån de moraliska aspekterna att de faktiskt ger folk en möjlighet att "stjäla kultur" (som vissa verkar kalla det) ifrån deras skapare. Men bara för att jag säger att jag har en vän som man kan ladda hem musik ifrån så ska inte jag bli straffad för andras handlingar. Uppmaning till brott? Kanske. Jag har själv aldrig laddat hem ifrån piratebay dock. Är smartare än så och använder mig av andra p2p program om jag behöver få tag i applikationer som jag aldrig någonsin kommer ha råd att köpa. Adobe, känn er träffade - hårt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Me thinks Grazzy var lite ironisk.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kul att se att det är så många som tycker att det är ok att kopiera andras arbete som musik, film och programvaror.
Sen dyker det upp trådar lite då och då där någon har fått sina bilder, texter eller rent av hela sajten kopierad. Då är det helt plötsligt inte ok med kopierade verk. För att citera Clonix lite längre upp i tråden: "Alltid lika kul med dubbelmoralen som finns i detta land!" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen tycker jag att åtminstone människor som hänger här borde se att den ständiga jämförelsen med Google (och andra sökmotorer) fallerar, det är en jäkla skillnad på en sökmotor som indexerar sidor, där man har någon typ av ansvarig person/ansvarig utgivare, på TPB så laddar man upp en fil med enda syfte att begå brott mot upphovsrättslagen, det är ju självklart att dom kommer att finnas skyldiga, med all rätt, och jag tycker det är bra, jag laddar själv hem ibland (jag vet, dubbelmoral) men det moraliska förfall som råder, där dagens 15åringar inte ens inser ATT man gör fel, är skrämmande. Det är också en uppenbar lögn när dom säger att dom inte tjänar pengar på det dom gör, det borde också människor här om någonstans se igenom, det är ju bara gå till er själva, om ni har någon typ av annonser på er sida, och sen gör en grov omräkning i antalet träffar dom har på sin sida... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och att ladda upp en torrent på TPB är väl ungefär som att använda addurl på Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag begriper inte hur killarna bakom TPB orkar. Förr eller senare så kommer det att sluta i höga skadestånd eller fängelse. Förmodligen så åker de inte dit på upphovsbrott eller medhjälp därtill (de verkar ju ha lagen på sin sida där). Jag skulle gissa på att det blir skattebrott som tillslut får giljotinen att fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vågar påstå att det är sånna som TPB, flashbacks forum mfl.
som VERKLIGEN drar yttrandefrihet osv till bristningsgränsen kommer vara de som göra att yttrandefriheten kommer minska. Bara för det är Möjligt att skapa en torrentsida av TPBs kaliber så behöver man inte göra det... Bara för det är Möjligt att ha ett forum i stil med flashback där mer eller mindre ALLT tillåts så behöver man inte göra det! Och sen när någon lessnar ihop och försöker stoppa eller begränsa något så står personerna bakom uppe på barrikaderna och säger "Vi gör det i yttrandefrihetens namn" menar tror dom verkligen på sig själva?!? haha vilket patetiskt BS! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Varför kommer det ingen stämning mot Google och andra sökmotorer? De gör ju samma sak förutom att de blandar in det i allt annat men det gör ju inte att lagbrottet, som de verkar se det, försvinner. För att undvika en diskussion om UrL osv. så vill jag bara påpeka att vad jag anser om UrL och de "nya" tilläggen finns i andra trådar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|