FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
8gb ram: ca 3000+moms chassie+nätagg: 1500kr+moms HDD 10k RPM raptor: 2000+moms Grafik: 2000kr+moms Operativ 64-bit: ca 2000kr+moms 17500kr + moms & frakt... i runda slängar....plockat från dustin. Men som sagt... det ska inte vara ihop plockat. Om jag skulle köpt till mig själv hade jag köpt komponenterna o byggt den själv.. men det är till ett annat företag och då är det andra faktorer som spelar in. EDIT* T-bord, Mus, skärm osv finns redan. Och som jag sa tidigare så måste det vara PC. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen att det skulle ge bättre prestanda, det skulle ju i så fall förutsätta att du hittar komponenter som t.ex. Dell inte har att tillgå, vilket verkar osannolikt....
Men, sen sa jag inte att det inte går att få en billigare maskin, men jämför man med exakt samma komponenter hos t.ex. Dell och Dustin så kostar dom lika mycket, vilket ju också ger vid hand att en billigare maskin hos Dustin är sämre... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
prestanda vs pris vs vad som krävs för att få jobbet gjort.
Inköp till företag: Oftast genom Dell eller HP. Det är mest bekvämt. Inköp till mig personligen: Komponenter och bygga själv. Blir billigare, bättre prestanda till ett bättre pris (ja det blir det!). Jag talar utav erfarenhet, och jag antar att du också gör det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur som helst så är det löst nu... lite av syftet med tråden va också att kolla om någon kanske hade bra koll på några andra leverantörer... som kanske rentav har dedikerade maskiner till just grafisk produktion.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Efter ett samtal och lite prisförhandlingar så är Dell alltid billigast enligt min erfarenhet. Jag kan sitta i timmar och jämföra priser och sedan blir det ändå en Dell tillslut. De har bra priser från början och fina marginaler att pruta på. Jag beställde en bärbar senast idag och blev som vanligt paff över hur billigt det blev. Dell var flera tusenlappar billigare än konkurrenterna och därtill med bättre garanti och support.
En annan sak man bör tänka på när man beställer från Dell är att man kan få en bärbar/stationär/server med i stort sett vilka specifikationer som helst. Finns inte det man vill ha på webbsidan så är det bara att lyfta på luren och ringa sin säljare. Som privatperson är det dock lite annorlunda. Handlar man som privatperson så kan små okända webbutiker ha både bättre och billigare erbjudanden än Dell, eftersom det då inte finns lika stort utrymme att förhandla om villkor och priser. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|