Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Citat:
Originally posted by -KarlRoos@May 10 2008, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Om man oroar sig för rengöringsmedel eller grillkrydda, hur tänker ni om mobiltelefoner isåfall?
|
Jag kanske tar fel men det är väll inte helt bevisat att det är farligt/finns risker med mobiltelefoner?
|
Jag läste på lite och det stämmer, det är inte bevisat. Häromdan var det en stor artikel i Aftonbladet om farlig mobilstrålning och att SE telefoner strålar mest o.s.v. Smörja alltså.
|
Har inte satt mig in i ämnet men kommer ihåg att det visades en engelskspråkig dokumentär på TV ganska nyligen där det påståddes vara bevisat att strålning från mobiltelefoner hade orsakat cancer hos en anställd som testade mobiltelefonerna (om jag inte minns fel). Det var också en person som avled när batteriet i hans mobiltelefon exploderade men det är ju inte direkt samma sak =)
Att vara konstant oroad är inte riktigt samma sak som att vara medveten om risker. Det förra är nog mer skadligt än det gör nytta men att inte vara medveten och inte undvika glasklara hälsorisker är bara idiotiskt. Det är få som går över gatan utan att titta åt bägge håll. Tror inte de flesta går runt och oroar sig för att bli påkörda av en bil hela dagarna för det? =)