FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lyssna med två företag till. Hamnar dom i samma prisklass så är det vad det kostar.
Utan en bra kravspec är det dock stor risk att ett företag säger 100k och ett säger 4k |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe kollade med topmost som gjort gratisbio handlade inget om biobiljetter utan om något annan tjänst dom skrev att det inte var aktuellt att bygga en sida som gratisbio.se med en väldig otrevlig ton!
Sen var diskussionerna väldigt seriösa vart uppringd ett flertal ggr och mailad en massa så det var en del prat inte bara ett mail hit och dit. kollat me flera mailat men inte fått svar känns som webbyråerna har mkt att göra eller?:P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Under topmosts referenshemsida vid gratisbio: "Behöver du något liknande? Kontakta Topmost nu!" .. o så svarar de med otrevlig ton att det inte är aktuellt att bygga en sån sida?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är omöjligt att svara på. 70k motsvarar cirkus 100-150 timmars arbete och det är ju inte så svårt att komma upp i om det gäller ett halvstort projekt. Du bör skriva ner en ordentlig (så detaljerad som möjligt) kravspec om du ska kunna få relevanta offerter. Annars riskerar du att få en massa siffror slängda på dig som inte har så mycket med det verkliga priset att göra.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mm får la göra in på detalj:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dessutom framstår du som en mer seriös kund, som man tar mer på allvar om du har en bra kravspec från början. Det är givetvis svårt att tänka på alla detaljer från början.
När du tagit fram en kravspec kan jag hjälpa dig att bedömma vad som är en rimlig budget för detta jobbet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kanske listat ut det redan men det korta svaret är: Ja, dom försöker skinna. För 70K gör jag 10 såna sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller på med en sådan sida just nu,
jag tar 2.2K och då inkluderat design också. |