Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dåligt trafik på svenska internet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-06, 01:07 #11
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Davve, går dina mail ens över det svenska internet? Ett mail från hotmail till tex gmail berör inte någonstans en svensk dator. Angående trafiken så har du väl varit i branschen länge nog för att veta att trafiken alltid dippar under sommaren. Vänta bara tills sommarlovet / semestrar är här.

Ja, det brukar vara lite segare under sommaren varje år, men nu är det lite segare en vanligt med både trafik och försäljning, hoppas det beror på att de flesta varit lediga nu och snart blir det stabilt igen. Jag använder inte hotmail så det är inte det, alla mina mail går via loopia och BBB.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Trafiken och försäljningen har varit usel sedan solen började skina. Måndagar är normalt min bästa dag på hela veckan, men nu är det helt dött. Det är så klart vädret som är förklaringen. Själv är jag ganska nöjd med den låga försäljningen då inte heller jag vill sitta inne och jobba mer än nödvändigt.
Att du har problem med mailen är förmodligen helt orelaterat till den låga trafiken. Vad har du för smtp? Själv har jag alltid haft problem med mail från BBB till Spray och Home. De flesta kommer aldrig fram, men så har det varit de senaste två åren (om inte längre).
Ja, kanske det är BBB som strular? jag har uppkopling från de både hemma och på kontoret. Men många av mina mail använder jag smtp för varje domän hos loopia så det ska ju inte ha med BBB att göra där. Det tråkiga är att man inte ens får felrapport att ett mail inte kommit fram.

Hade en kund nyligen som trycker lite profilsaker hos mig sedan över 5 år. Nu hade kunden lite bråttom och ville ha leveransen snabbt. Fick en beställning med bild på tryucket, men bilden var för dålig för att trycka, så jag svarade att jag behöver en vektoriserad fil. Fick inget svar på 3 veckor. Nu ringer kunden och undra var grejorna är, han har aldrig fått det mailet. Inte bra, och sånt märker jag rätt ofta nu.

Jag skickar inga nyhetsbrev mer än att jag gör nåt utskick från en av mina sajter till de som finns med där, inte ens en gång per år. hade den adressen hamnat i några säppostfiltrar hade jag förstått det, men alla andra mina adresser skickar jag inget från, mest svarar på mail bara.

Konstigt
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 09:27 #12
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Läsvärt från Hjalmar's blogg: http://blogg.mjoelkbar.net/?p=386
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 13:36 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Vad gäller trafiken så märker jag själv inga direkta skillnader eftersom jag i stort sett bara driver internationella sajter men det är självklart så att vädret påverkar mer än specifika datum. Däremot så bör ju det inte ha så mycket med mailproblemen att göra =) Du bör nog kontakta din leverantör och påpeka problemen. Om inget förändras och du tröttnar på att tjata så byt helt enkelt, i synnerhet om det handlar om mail som är viktiga för din verksamhet.

Använder själv alltid webbmail (förutom med ett par sajter som endast har interna system) eftersom jag alltid vill komma åt den var jag än befinner mig och dessutom har den ALDRIG krånglat till skillnad från mycket annat.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017