Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pokerreklam lagligt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-06, 11:48 #11
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 6 2008, 10:31
Lite sent att komma med en pokersida kanske men men =) Jag håller mig till att spela, betydligt lättare =) Den här tråden lämpar sig nog bättre för juridikdelen och inte affiliate.... Dessutom finns det redan en ganska ny sådan där som jag själv skapade för ~en månad sedan.

Riktar sig sidan till svenska besökare (dvs. i praktiken är på svenska) så är det olagligt med reklam. Som redan sagts så har det prövats i domstol, finns en hänvisning på lotteriinspektionens sida om jag inte minns fel.
Det är aldrig försent att starta något.
Har du den inställningen kommer du inte långt.

Ja sidan är tänkt att rikta sig till svenska besökare.
Men nu vet jag hur det ligger till, det är iallafall tråkigt att det finns affiliateprogram på affiliator, double och sen får man enligt lag inte ha annonserna uppe
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 12:23 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Lite sent att komma med en pokersida kanske men men =) Jag håller mig till att spela, betydligt lättare =) Den här tråden lämpar sig nog bättre för juridikdelen och inte affiliate.... Dessutom finns det redan en ganska ny sådan där som jag själv skapade för ~en månad sedan.
Riktar sig sidan till svenska besökare (dvs. i praktiken är på svenska) så är det olagligt med reklam. Som redan sagts så har det prövats i domstol, finns en hänvisning på lotteriinspektionens sida om jag inte minns fel.
Men nu vet jag hur det ligger till, det är iallafall tråkigt att det finns affiliateprogram på affiliator, double och sen får man enligt lag inte ha annonserna uppe
Hehe, "aldrig för sent att starta något"? Bleka kopior kommer man inte långt med är snarare den rätta inställningen. För några år sedan var det hundratals som ville skapa det nya Blocket och det gick ju vägen för alla. Det måste ju i slutändan vara lönsamt i förhållande till arbetsinsatsen. Ser det ut som att man kommer till att tjäna mindre än 200 kr / [arbets]timmen så bör man nog tänka över sitt projekt, om man nu inte har ett stort egenintresse i det hela.

Affiliator och Double tjänar ju pengar på det oavsett så det är ju inte så konstigt att de tillåter spelbolag oavsett svensk lag.
Oläst 2008-05-06, 12:24 #13
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@May 6 2008, 11:48
Citat:

Hehe, "aldrig för sent att starta något"? Bleka kopior kommer man inte långt med är snarare den rätta inställningen. För några år sedan var det hundratals som ville skapa det nya Blocket och det gick ju vägen för alla. Det måste ju i slutändan vara lönsamt i förhållande till arbetsinsatsen.
Men snälla människa, du vet väldigt mycket om mina planer och vad jag tänker lansera.
Ge upp!
Oläst 2008-05-06, 13:04 #14
Supermoderator

Supermoderator

Det var ett enkelt råd som, tro det eller ej, inte bygger på några insikter om ditt projekt vilket mycket väl kan lyckas om det är det rätta. Det är, tro det eller ej, många som sparkar sig blodiga med ett lönlöst projekt (oavsett om det rör sig om webben eller ej) redan i ett tidigt skede utan att ens ha sett över marknaden eller granskat sin idé. Det finns en förklaring till att så många restauranger kursat trots att de haft duglig mat att servera.
Oläst 2008-05-06, 14:00 #15
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 6 2008, 13:04
Det var ett enkelt råd som, tro det eller ej, inte bygger på några insikter om ditt projekt vilket mycket väl kan lyckas om det är det rätta. Det är, tro det eller ej, många som sparkar sig blodiga med ett lönlöst projekt (oavsett om det rör sig om webben eller ej) redan i ett tidigt skede utan att ens ha sett över marknaden eller granskat sin idé. Det finns en förklaring till att så många restauranger kursat trots att de haft duglig mat att servera.
Om det var ett råd, så tack!
Men jag vet vad jag sysslar med
Jag är väl insatt i resturangbranschen skulle du kunna skicka exempel på resturanger som har gått i konkurs och som har haft god mat?
- Samt vilka orter de har varit på.

Tycker vi ska gå back to topic.
Oläst 2008-05-06, 23:54 #16
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Flitig postare
gooses avatar

Ok, så pokerreklam på webben är olagligt, men inte i TV? Någon som vet varför? Jag har lust att strypa den där ##"#¤%¤ Everest Poker-gubben
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 00:00 #17
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by goose@May 6 2008, 23:54
Ok, så pokerreklam på webben är olagligt, men inte i TV? Någon som vet varför? Jag har lust att strypa den där ##"#¤%¤ Everest Poker-gubben
Sändningen sker från England.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 01:08 #18
gooses avatar
Flitig postare

Flitig postare
gooses avatar

jovisst, men likväl är den riktad mot Sverige? Precis som en webbserver kan stå i England men rikta sig mot Sverige...
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 08:36 #19
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by goose@May 7 2008, 01:08
jovisst, men likväl är den riktad mot Sverige? Precis som en webbserver kan stå i England men rikta sig mot Sverige...
Nej så enkelt är det inte om jag har förstått saken rätt. TV3 osv. har sina sändningsbolag i England och det är det viktiga. Med ltdbolag i England så kanske det går men inte som privatperson eller med ett svenskt företag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 12:08 #20
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av goose
Nej så enkelt är det inte om jag har förstått saken rätt. TV3 osv. har sina sändningsbolag i England och det är det viktiga. Med ltdbolag i England så kanske det går men inte som privatperson eller med ett svenskt företag.
Även om man äger ett bolag utomlands men är svensk medborgare och skriven i Sverige (alltså även arbetat på hemmaplan) så kan man väl bli tagen till svensk domstol?

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017