FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Min arbetsordning brukar vara: * Placering av (X)HTML-element, simulerat dynamiskt innehåll, med viss hänsyn till SEO * Applicering av CSS * Applicering av dynamiskt innehåll och script. * Korrigering av (X)HTML ovh CSS. * SEO optimering |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Dock brukar det bli att man arbetar parallellt med både programmeringskoden och html/xhtml/css koden på slutet även om man gjort layouten en gång, pga. att uppnå "maximal" användarvänlighet/snygg design m.m ... Inte för att det hjälper mig i min ursprunliga fråga dock :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske fel tråd det här men...
Tittade lite på W3c sida och kollade valideringen hos en del av de företag som var medlemmar. Ingen hade en korrekt sida, tittade på några dussin. Den enda som klarade det var Monzilla, inte ens Google var korrekt. Så frågan är om det här med validering verkligen tas på så stort allvar och vi som gör sidor skall lägga ned så mycket energi på att få en korrekt validerad sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Personligen tycker jag att det är en självklarhet att leverera sidor med perfekt kod till en betalande kund. Det brukar vara det som skiljer proffsen från "högstadieknackarna". ![]() Jag är så bombad, att jag faktiskt kan sitta och njuta av en felfri källkod på en sida. :blink: Och nu till det som alla har väntat på... Svaret är: Ja. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var ju att hugga i svaret, precis som en pitbull...
![]() Tja håller inte riktig med det du menar med perfekt kod. Det som är intressant för en kund är att hemsidan uppfyller de krav man tillsammans kommit fram till. Inte en kodning som i princip igen viktig aktör på marknaden bryr sig om. Och det går ju lika bra att klippa och klistra in sådan "perfekt kod" på en sida om man nu skulle känna för det. Jag var med mitt inlägg mer ute efter vitsen att validera sidorna dvs den praktiska nyttan för kunden. Men ok mitt fel, får läsa på lite mer om validering, jag har i alla fall inte förstått den fulla vitsen med det. Men håller med om det där med bagarens barn, tittade på din sida lite... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
...och jag måste få inflika med att det faktiskt finns buggar i deras valideringsfunktion, så kolla inte bara på antalet fel utan kolla även upp felen och se efter om de är falsk alarm. Vet dock ej om den kan ha fel på fel om man säger så, allstå att w3c's validering släpper igenom felaktig kod enligt den standard man vill kolla upp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Var väl inte riktigt min mening att hugga, om det upplevdes så...
Svårt med nyanser på ett forum. Så illa menade jag faktiskt inte. ![]() Jo, mina sidor är katastof... För mycket pillande och sedan ingen lust att rätta till dom. Pinsamt... Men, bot och bättring utlovas... har 2 veckor ledigt i januari, då ska jag städa upp det hela med valid xhtml strict och valid css. Jag lovar... (som så många andra gånger förut ![]() Mvh /Petbull |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|