FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Slutade med att jag punga ut några hundralappar på billiga och grymma produkter istället. TextMate ( grym texteditor ) Pixelmator ( bildredigering - tufft ) AppZapper ( ett måste nästan för att avinstallera saker o ting som man testar ) Jag älskar att jobba med Terminalen (DOS/Shell prompten), känns lite mer nördigt ![]() Men köp Mac Book Pro om något om du ska designa och vill ha bärbart. (EDIT: såg att det var pron du funderade på) Men i slutändan har jag inte ångrat mig alls, enda för och nackdelen är att man inte kan spela roliga spel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har en iMac med en 7 GB partition med win xp som jag bootar upp i när det är dags att spela. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här verkar ju sjukt bra, can't wait!
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro "Buy - Product recently updated" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lånar tråden lite:
Är det värt att köpa en macbook Air idag? Eller bör man lägga motsvarande pengar på en MBP? Jag är lite skeptisk till prestandan på en Air, känns som den borde koka över temp mässigt ganska fort? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag införskaffade först en Powerbook 12" för ungefär 1,5 år sedan. Har nu uppgraderat till en Macbook 13,3" och håller på och sparar samt väntar på en ny Imac 24".
Dvs jag håller på och avvecklar mitt användande av PC. Dock kommer jag nog alltid ha kvar en PC men mer och mer flytta över till Mac. Mac = Simpelt, enkelt, snyggt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dom bärbara macarna (senaste revisionen) dras med grafikproblem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle säga att det är helt klart värt det. Tusen småsaker gör mac arbetsbesparande (och mer stabilt). Att du sedan slipper lägga ner samma tid på Antivirus och Antispyware är inte en nackdel. Helt klart värt det, jag bytte för kanske 1.5 år sedan och jag ökade min produktivitet markant och skulle aldrig byta tillbaks.
I början krävs det lite Googlande för att hitta macmotsvarigheterna till pcprogrammen men så fort den tröskeln är övervunnen känns allt lekande lätt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fördelen med Mac är att det inte finns en miljard olika program som gör samma sak utan en mindre mängd program som är minst lika bra om inte bättre och så slapp man alla "Tweak Windows!"-program..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|