FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om jag skulle skicka ut mail skulle IP-adressen bli bannad rätt fort. jag skickar bara några SMTP kommandon sen avbryter jag korrekt med QUIT. Enda problemen är tarpitting och "catch all" som nämts tidigare i tråden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det här verkligen fungerar och det går att tvätta sina listor med prenumeranter av nyhetsbrev via en api, så har du en kund i mig. Att skicka mail till e-postadresser som inte existerar är som att ta moterovägen till hotmails/gmails/yahoos/mm spamfilter.
Jag gissar på att den här typen av tjänst inte är så avancerad att man inte skulle kunna lösa det själv. Men varken jag eller min programmerare har någon större koll på just mail. Så det här är helt klart en tjänst som jag skulle köpa in externt. När kommer premiumvarianten så att man kan signa upp sig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gustav: Så fort mailservarna märker att "någon" kollar deras epostaddresser så kommer IP-addressen troligen bli blockad ganska fort. Därför är det svårt att bygga en tjänst (och sälja den) för den kommer aldrig bli tillförlitligt. Men om du testar 10 addresser i timmen så kanske det inte märker något. Men har man stora epostlistor tar det troligen för lång tid om man har många Yahoo, hotmail, gmail-addresser att testa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett ställe där det skickas mkt mail är ifrån forum, det skickas mängder med mail ifrån forumprogramvaran, t.ex när man prenumererar på trådar, får nytt PM, massutskicks-PM, som administratör får jag massor varje dag. Tänkte testa detta under några veckor först, så får jag hur det går. Man kan ju använda sig av olika server-IP så att mailservrarna inte får för sig att man är nån spammer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kul och intressant tjänst. Säg till om det kan vara intressant att börja göra tjänsten distributed för att minska risken med blockering. Detta kanske jag kan hjälpa till med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Bra tjänst, men det är som jobasb76 säger; Tjänsten kommer antaligen bli blockerad av mailservrarna om det blir mkt trafik från samma IP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hyr lite datorkraft av något botnät. ![]() |