FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mortekai...
Jag jobbar dagligen med templates och mitt råd är att satsa på konceptet... "Enkla templates med möjligheter" Enkla och tydliga menyer, en bra sidfot, osv. Men det beror ju såklart på vilken målgrupp du vill ha som kunder. Är bara templateanvändare och tyvärr finns det väldigt många templates som kräver att man mer eller mindre måste vara KUNG på photoshop och det är lite synd.... iallafall för oss som saknar den "Grafiska känslan" Ja man kan väl klara att modda en hel del saker men risken finns att det blir detaljer som man inte riktigt blir nöjd med och att släppa en sida med skavanker redan från början är inte så kul direkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Exklusiv är för mig att jag får ensamrätt på den.
Alltså att jag köper den en gång för alla och den säljs/licensieras aldrig mer ut till någon annan. Kostar ju lite mer i så fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Clonix: På vilket sätt arbetar du med templates? Dina synpunkter som aktiv template användare skulle vara mycket hjälpsamma och det skulle vara intressant att höra hur du skulle vilja ha ett perfekt template system, dvs vilka tjänster som bör finnas, vilka som skulle vara bra att ha som komplement och hur själva templaten bör vara uppbyggd för att vara lätt att arbeta med.
Jag har tänkt erbjuda extratjänster som till exempel att ändra grafik om man känner att man inte vill/kan göra det själv, färgändringar i både grafik och stylesheet och även andra modifieringar om man så önskar som att fytta menyer och liknande. För kunder som även ligger på mitt webbhotell funderar jag på tjänster som att lägga till ett CMS som tex MovableType eller Wordpress och att lägga upp mallen på kontot så som kunden vill ha och kanske till och med knyta in min uppdateringstjänst om man inte vill hålla på att uppdatera sidorna själv. Är det någonting mer jag bör fundera på som extra tjänst för templates? Magnus_A: Exklusiva templates kan man visserligen också ha där man säljer enbart en version av en viss template, men för "vanliga" templates så blir det mer en "köp loss" variant där man tar bort den templaten från försäljning, men det kan finnas tidigare försäljningar så den blir inte alltid exklusiv eller unik. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|