FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Kollade med skatteverket igen, då jag blev osäker.
Fick då till svar att moms inte behövs redovisas. Detta pga affiliate företaget inte finns inom EG samt att det är elektroniska tjänster dom säljer. Och jag driver trafik till deras sidor. Pratade också med en redovisningskonsult, han bekräftade det skatteverket sa. Hittade detta tillslut på skatteverkets hemsida, titta under trafikstyrning. http://www.skatteverket.se/funktione...f80007325.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
OCh det är helt rätt DirtyDog. Jag ifrågesatte det, då jag ansåg att Jonny har fel i det fallet. Det är inte inköp och han blandar ihop det.
Det är vad jag fick bekräftat två gånger. Sådna utbetalningar redovisas som "Försäljning undantagen från moms" i Skattedeklarationen, rad 35, 26 eller 40 till exempel. Jag sätter dessa på rad 40 på den månatliga deklarationen. Kom ihåg att affiliate som gör utbetalningar och finns i EG, kan du göra samma sak med. Görs utbetalningar utan att du ställer ut faktura ... så skall inte moms redovisas. Fick det bekräftat 3:e gång för en väns räkning som säljer varor inom EG genom en mellahand/mäklare. Utbetalningen kommer först då varan är såld och priset kan bli olika, och då görs utbetalningar och han fakturer inte. Då redovisar han det också utan moms, men om det är varor och inom EG skall han lämna in kvartalsrapporter, där man anger VAT-nummer och summa. Men ingen moms redovisas där heller, så länge man inte genererar en faktura!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar för hjälpen Terabyte och Jonny.
|
|||