FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte hur mkt du kan men tänkte ge några tips från var jag tar inspiration ifrån. Inspiration är en bra grej. Titta hur andra har gjort och låt dig inspireras (kopiera inte bara
![]() En bra webbdesign enligt mig har man tänkt på allt, som färgschema, kontrast, typ av layout, balans, typografi, innnehåll, en fungerande logga. En bra sida om lite allt möjligt om webbdesign och utveckling. Ta en titt på dem två översta artiklarna. http://www.smashingmagazine.com/category/know-how/ Logger och profiler http://faveup.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack Cosma, uppskattar hjälpen!
Som normalt så googlar man efter andra webbyråar och kollar in deras webbsidor, men väldigt få faktist har jobbat mycket med "designen" på deras hemsida tycker jag...googla bara på ordet webbyrå och se. Jag har märkt att webbyråar satsar mer på innehållet ( budskap, vision osv) än på själva designen, men så klart så kan jag ha fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Simonee: Håller med dig, gjorde själv en sökning nu och tycker att det är skrämmande vad webbyråer det finns som faktiskt inte har en tilltalande sida. hittade bara massa skit..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Huvudsaken är att ni trivs med sidan och känner att den identifierar er verksamhet. IMHO: Internet är nerlusat med "look-alike-sidor", bra mycket starkare att ha en helt egen stil.
Nu till min lilla feedback: Jag får Apache-känsla av fjädern. Kanske är det medvetet? Fjädern som symbolspråk, och speciellt en gul fjäder kanske inte är helt lyckat. En fjäder känns flyktig, ergo: är företaget/verksamheten flyktig? Om någon fick en gul fjäder av maffian så var det symbolen för att någon var tjallare och skulle bestraffas, kanske bara en Hollywoodmyt? Jag vet inte, men tankarna går åt det hållet i.a.f. -Inte så positiva associationer m.a.o. Om man använder en symbol, så bör det ha en betydelse. Att bara använda en symbol för att man tycker att det är snyggt, kanske är mindre lyckat? Rekommenderar boken Symbollexikonet av Hans Biedermann, Forum förlag. Där finns det mycket intressant läsning för den som vill förkovra sig i symbolernas underbara värld. Ur denna bok, ang fjäder: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att sidan känns amatörmässig ut, tyvärr. En webbyrås sida måste inte förtroende och det misslyckas ni tyvärr med. Ganska mycket dessutom.
Jobba på en roligare meny, skippa den redan använda fjädern, jobba på hur ni ska beskriva innehållet och era referenser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag måste dessvärre också vara kritisk. Visst, jag förespråkar stilrenhet och enkelhet i sin yttersta form, men detta föll mig inte alls på läppen så att säga. Fjädern, vilket syfte har den där egentligen? Såvida den inte har något mer er logotyp att göra så tycker jag den borde vara borta.
Jag håller dessutom med tidigare kommentarer om att man som webbyrå måste lägga massa timmar och pill på sin egen webbplats. Det är ju ett riktigt bra sätt att sälja sina tjänster genom att själv ha en oerhört snygg webbplats. Behöver ni hjälp så vet ni vart jag finns. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Designen tycker jag ska anpassas efter kundgrupp, en enkel hemsida behöver inte nödvändigtsvis vara något negativt bara för att vi sitter här och är insnöade på vilken design vi är vana att se. Om de vill göra enkla sidor åt föreningar så är det ingen mening att de spenderar timme ut och timme in till att göra en ajaxsida med bla bla bla i.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|