Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på webref.net

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-09, 23:51 #11
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Flitig postare
Jesters avatar

Nu är sidan duktigt uppdaterad

Är det någon som har lust att slänga en ny blick på den?
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 00:56 #12
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Att läsa i texten om WN "WM är ett i stort sett heltäckande..."
Står det för Webmaster Meetwork eller... :lol:

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 08:40 #13
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Jester@Jul 25 2004, 01:35
Måste medge att jag har problem med hur jag ska lösa just det. Sidan väntar just nu 5 sekunder med att vidarebefodra användaren. Den tiden kan omöjligt göras längre. Hur kan jag då vara säker på att användaren hinner se annonsen (modemanvändare?)? Hur stor är sannorlikheten att någon klickar på annonsen (öppnas dock i nytt fönster)?
En mindre snygg lösning är att med javascript pre-loada (förladda?) bilderna till annonserna i huvudsiten. När du sedan behöver visa dem så ligger de redan i användarens cache.

Fördel: alla bilder finns (ev) i användarens cache.

Nackdel: du behöver överföra information som kanske aldrig används samt att det inte fungerar hos de som har js avstängt.

Och....popups är satans påfund (tänk på att allt fler installerar pop-up blockers och i XP SP2 ingår en pop-up blocker)
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 10:06 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Helt seriöst? Vad är det för ändringar du har gjort sedan senast. Mer än att ha bumpat tråden? Kosmetiska antar jag.

Varför är inte urlen klickbar? Jag satt och försökte klicka på den flera ggr innan jag kom på att det var rubriken man skulle klicka på. Varför överhuvudtaget ha en annons och en sida som väntar i 5 sec? Tror du verkligen att "webmasters" kommer surfa så mycket på annonser på din "ref"-sida att du kommer tjäna några pengar att tala om? Varför inte satsa på att göra en _bra_ sida innan du börjar försöka mjölka den?

Lägg nån diskret annons på förstasidan istället och se till att folk väljer att länka till din sida som en bra sida istället för att exploatera den innan du ens har blivit indexerad utav google.

Jag tror slutligen inte att din sida har nån vidare potential för annonser, delvis på grund utav din tilltänkta publik (folk som sysslar med webutveckling klickar inte på annonser ). Satsa hellre istället på att få den till en defacto-sida för branschfolk och sälj förstasideplats.

Som det är nu känns det lite tunt med material, guider, krönikor etc? Att länka till WN är väl en bra början, men jag tror inte det räcker i långa loppet ... :-)
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 11:02 #15
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Originally posted by Mats@Aug 10 2004, 00:56
Att läsa i texten om WN "WM är ett i stort sett heltäckande..."
Står det för Webmaster Meetwork eller... :lol:

// Mats
Hoho, det kankse borde ändras...ordbehandlaren rättar ju tyvärr inte sådana fel :P
Oläst 2004-08-10, 11:22 #16
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 10 2004, 10:06
Helt seriöst? Vad är det för ändringar du har gjort sedan senast. Mer än att ha bumpat tråden? Kosmetiska antar jag.

Varför är inte urlen klickbar? Jag satt och försökte klicka på den flera ggr innan jag kom på att det var rubriken man skulle klicka på. Varför överhuvudtaget ha en annons och en sida som väntar i 5 sec? Tror du verkligen att "webmasters" kommer surfa så mycket på annonser på din "ref"-sida att du kommer tjäna några pengar att tala om? Varför inte satsa på att göra en _bra_ sida innan du börjar försöka mjölka den?

Lägg nån diskret annons på förstasidan istället och se till att folk väljer att länka till din sida som en bra sida istället för att exploatera den innan du ens har blivit indexerad utav google.

Jag tror slutligen inte att din sida har nån vidare potential för annonser, delvis på grund utav din tilltänkta publik (folk som sysslar med webutveckling klickar inte på annonser ). Satsa hellre istället på att få den till en defacto-sida för branschfolk och sälj förstasideplats.

Som det är nu känns det lite tunt med material, guider, krönikor etc? Att länka till WN är väl en bra början, men jag tror inte det räcker i långa loppet ... :-)
digiArt
Just den lösningen är inte optimal det får jag medge. Får se om jag kan komma på något klurigt alternativ eller kanske skippa anonnersinge helt sålänge. Den känns mindre viktig för tillfället.

grazzy
Titta här. De flesta förändringarna finns beskrivna där.

Anledningen till att adressen inte är klickbar är att man utan att slinta med musen ska kunna kopiera den på ett enkelt vis eftersom att det inte går att kopiera länkadressen då jag använder en redirect-sida.

Mjölka sidan? Hahaha...det var lustigt. För det första tar jag inte betalt per klick utan per exponering. Vidare är jag inte beroende av annonsering just nu och möjligheten finns där mest bara för att. Hade jag varit beroende av reklam hade jag givetvis inte lagt den på den platsen.

Sedan var jag inte intresserad av att veta om DU tycker sidan är "bra" eller ej. Kontruktiv kritik tack...

Jag har valt ett koncept som passar min ambition och den mängd arbete som jag kan tänka mig att lägga ner. Skulle jag arbeta med webbdesign på heltid kanske jag askulle dragit igång någon lite mer ambitiöst, men för mig passar den här lilla "länksamlingen" alldeles utmärkt.

Materialet är tunnt det vet jag, men det kommer allt eftersom. Jag är rätt mån om att inte lägga in vad sk*t som helst och funderar hällre på saken i en vecka eller så än att lägga in en dålig länk.
Oläst 2004-09-22, 21:49 #17
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Min åsikt är: sidan har tråkiga, fula färger...
Grått ska med grått bemötas när det gäller hemsidor tycker jag, rött, svart, vitt och grått är inga bra färger.

Uppbyggnaden är däremot bra.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-22, 22:07 #18
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Originally posted by Sneaky@Sep 22 2004, 21:49
Min åsikt är: sidan har tråkiga, fula färger...
Grått ska med grått bemötas när det gäller hemsidor tycker jag, rött, svart, vitt och grått är inga bra färger.

Uppbyggnaden är däremot bra.
Tack, det tar jag som ett kvitto på att jag lyckats. Jag har gjort en minimalistisk webbplats utseendemässigt för att istället koncentrera mig på innehållet. Nu har jag tyvärr haft så dåligt med tid på senaste att jag inte heller hunnit med att samla speciellt mycket innehål, men håll andan...det kommer.

//Martin
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017