FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle du behöva mer hjälp så tror jag att jag sitter på en del information, har jobbat på internetcafé i Stockholm i några år samt hjälpt ett flertal andra med aktiviteter för besökare.
Främst är det spelinriktningen som jag kan och hur man ordnar billig marknadsföring genom e-sportmarknaden, om man nu inriktar sig på att skapa en gamingstudio. Hör av dig om du vill veta mer, hjälper gärna till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det en plats där det är gott om turister så tror jag det kan funka bra. Erbjud hjälp med att bränna ner bilder från minneskort till cd och liknande också.
Spel-inriktningen tror jag det är svårare att få till. Ingen kapitalstark målgrupp i mina ögon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
klockrent program men det finns vissa buggar som man måste ha koll på så inte ungarna sitter där gratis... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med Jomper, finns det gott om turister så är det dem du skall satsa på eftersom de sannolikt är betydligt mer köpstarka än spelentusiasterna.
Var någonstans befinner du dig? Om du har en kraftigt säsongsbetonad turism kanske det kan vara klokt att samtidigt kika på den inhemska marknaden som en del att ta hänsyn till för att inte behöva slå igen under lågsäsong.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Verkar finnas en del med erfarenhet här så testar med två frågor:
Hur fungerar det med licenser på spel? Får man köpa 20 stycken spel eller finns det billigare volymlicenser att köpa? Köper eller leasar man datorerna? Ungefärlig prisuppskattning vid leasing? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På det internetcafet jag jobbade på i sthlm så köpte vi 8 surfdatorer och 25 speldatorer, man ska kunna få bra priser om man köper ett sådant stort parti.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Begär in offerter från exemepelvis Dell på datorerna så ser du snabbt var du hamnar
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Befinner mig utanför Valencia, på sommaren mycket turister och på vintrarna så visst avfolkas det men det är väldigt många övervintrare här och de saknar internetuppkopplingar i husen/lägenheterna. Förvånad över hur dåligt utbyggt det är här. Bredband ska vi inte prata om det är så gott som obefintligt, det som finns är ADSL.
En av frågorna jag ställer mig, går det att få en schysst lönsamhet.. vad surfar genomsnittskunden för i sek, frågan kastas ut till er som drivit/jobbat på svenska caféer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag vet att Steam (www.steampowered.com) arbetar mycket med Internetcafé och därmed kan erbjuda reducerat pris. De har idag även otroligt mycket spel och inte bara egnautvecklade. Se deras webbplats för tillverkare som väljer att släppa spel på Steam-plattformen. Citat:
Du måste givetvis specificera vilken prestanda du är ute efter och så bör du kontakta några leverantörer av datorer för att se om du kan få nått schyyst pris för leasing. Lycka till med ditt café. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|