FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Lycka Till
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Levonline har också 99.91 enligt Pingdom, men jag har ingen aning om det gäller deras Windows-konton. Även de hade ett "längre" avbrott (4h) under 2007.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Den gigrib/pingdom mäter för Sajthotellet är en av våra windowsburkar. Hemsidan driftas i delad miljö men med egen ip.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det ingen fler som haft problem med att Pingdom själva varit lite skakiga och därför gett lite knepiga resultat?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sedan är ju även "Planerad underhåll" inräknat. Man kan inte strunta i uppgraderingar bara för att få bra uptime på pingdom :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dom har också "99.9% Uptime Guarantee" Hoppas det hjälper dig lite. //Fredrik J |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla som kör ett webbhotell lär ha någon halvtimmes nedtid per månad för patchningar och nödvändiga omstarter om man inte kör väldigt avancerade system eller helt skiter i patchningar, så en halvtimme eller så varje månad får man nog leva med. Dessutom lär det behövas andra omstarter lite då och då på enskilda maskiner.
Det som inte är bra är när hela ens servermiljö kollapsar på grund av strömavbrott eller andra förutsägbara händelser och det är kanske sådana större driftstopp man skall vara rädd för i stället för några promilles nedtid per månad.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Windows har jag skrotat och kommer bara sätta upp igen om någon verkligen vill jobba med aspnet. Men windows server har väl också ganska snälla patchar som inte kräver omstart? Iallafall helt o hållet offtopic :P. Kan rekommendera sajthotellet av den enkla anledningen att jag vet att det funkat bra med annat där innan. inte rört deras windows servrar men om linux servrarna och supporten jobbar på samma sätt som windows servrarna ska det inte vara några problem.. Om din budget tillåter så kan du ju hyra en managed server kanske? eller om du har kunskaperna själv/i företaget. Good Luck |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla OS kräver omstarter, jag skulle bli orolig om jag hade ett webhotell som inte startade om sina servrar regelbundet. Det kommer ju kernel uppdateringar där man måste starta om. Jag driver både Windows2003 och Linux servrar, i snitt blir det väl 2 omstarter/månad för Windows och 1 omstart/månad för Linux.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|