FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du säger vilken IP du sitter på så kan jag kolla hur trafiken går till dig från olika Svenska ISP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Gå in på www.whatismyip.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är min IP adress:
125.25.166.145 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Trafiken flyter utan problem med icmp alla fall ifrån alla stora ISP i sverige och stora tier1 utomlans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Har ens din isp ett kontor? För när teknisk kontakt på deras IP-Space står på en gmail address kan man börja undra lite.
Kan ju vara att just din IP blivit nullroutrad eller något annat liknande. Kommer du in på min sida utan problem? Men du kommer inte in på one.com och liknande? Gå in i CMD och kör tracert www.one.com och skicka resultat. inetnum: 125.25.166.0 - 125.25.166.255 netname: totnet descr: TOT Public Company Limited Bangkok country: th tech-c: tk56-ap admin-c: pa82-ap status: assigned non-portable mnt-by: maint-th-tot changed: [email protected] 20050922 changed: [email protected] 20071025 <- WTF! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
TOT är det statliga telfonbolaget här så det med en gmai-adress bekymrar mej inte utan jag sticker ner till deras kontor imorgon om det inte funkar då. Det andra du skrev i början vet jag inte vad det betyder men om dom gör uppdateringar eller annat meddelar dom oftast inte i förväg. Och det gäller inte bara telfonbolagen utan även el och vatten. One.com kommer jag fortfarande inte in på men Loopias är det inag problem med förutom att det är lite långsamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||