Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Internetworlds todo lista!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-24, 22:30 #11
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Dialers blir väl helt ofarliga iom XP SP2? Alltid nåt.

Citat:
Flytta hela porrträsket till .xxx-domänen. Låt oss inte tro att det försvinner av sig självt. Låt oss istället skyffla iväg det och låtsas att det inte finns.
Bland det löjligaste jag läst. :lol: Är det en sur gammal tant som skrivit listan eller?
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-24, 23:34 #12
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Administratör

Kan väl inte mer än hålla med på de flesta punkter även om vissa inte är speciellt genomtänkta som t ex .xxx grejjen, kändes som dom ville fylla ut listan med nåt.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-01, 22:41 #13
Edvard Edvard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

Att införa en xxx domän är väll en välldigt bra tanke com inte internetworld är ensam om att dela!
En sådan domän skulle ju göra livet lättare för alla på internet, även de som är intresserad av denna typen av sidor.

Tycker man skulle kunna dra denna punkt ännu hårdare och tvinga alla sidor av denna typen att finnas under xxx domänen, men det skulle antagligen inte vara möjligt.
Edvard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-01, 23:07 #14
Administratör

Administratör

Citat:
Originally posted by Edvard@Aug 1 2004, 22:41

Tycker man skulle kunna dra denna punkt ännu hårdare och tvinga alla sidor av denna typen att finnas under xxx domänen, men det skulle antagligen inte vara möjligt.
Precis det jag menar. Och en porrbrowser "som bara funkar på xxx nätet". Varför skulle den göra det? vad är tanken? vem drar gränsen mellan porr och ickeporr? Vad skulle hindra folk att inte få publicera erotiskt material på andra topdomäner som då folk med .xxx browser går miste om? Då snackar vi cencur. Okey med en browser som inte lämnar spår efter sig, det skulle säkert många använda men den behöver inte bara fungera på ett .xxx nät för det.

Näe det var det där jag inte riktigt tyckte va helt genomtänkt

Om nu folk av misstag inte vill hamna på vuxensidor så vore en bättre idé kanske för sökmotorerna själva att försöka kategorisera in siterna(och ett passande censurplugin i deras resp. toolbars hehe). Sök i erotik / icke erotik / båda. Och att medvetet ta sig igenom filtret som siteägare vore som att försöka sälja en cykel i en möbelaffär i vilket fall. skulle kanske bara fungera till 95% men iaf(Google bl.a är ju onekligen duktig på relevans). OT: När jag skriver nu kom jag faktiskt på en ny sökmotorteknik som kategoriserar in resultaten... minns inte adressen just nu men smart var det. Någon?
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-02, 15:05 #15
Medlem

Medlem

Hmm det där med en xxx browser var kanske inte så smart. Tycker självklart att man ska kunna gå in på .xxx sidor även med vanliga browsers, men log alla "erotik" sidor under xxx domänen skulle man lätt kunna ställa in i webläsaren att man inte ville hamna på någon xxx domän!

Men skulle som sagt vara svårt att genomföra. Skulle vara klart intressant om google tog fram ett sätt att spära denna typen av sidor genom sin toolbar, och så skulledom göra den för firefox också
Edvard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-02, 15:17 #16
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar

Reg.datum: Aug 2003
Systems/rules/laws are made to be broken.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017