Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bäst på snapback? Välja flera?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-29, 14:18 #11
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av adalovelace
Man ska uppge ett domännamn, och ett på listan kan inte användas, då får man felmeddelandet ovan
DNS pekning är inte min starka sida, men ska jag isåfall peka en domän jag har dit, och sen styra det tillbaka till webbhotellet innehållet ligger på?
Säker på att du loggat in?
Kan jag bli medlem utan att bli kund?
rauthing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 14:21 #12
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av zytric
Måste väll finnas någon som reggat samma domän med flera snappare. Hur gick det?
Reggat samma domän med flera snappare?
Betyder: begärt snapback på samma domän från flera samtidigt och kan säga vem som var snabbast, vem man fick domänen genom
Oläst 2008-02-29, 14:29 #13
zytric zytric är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
zytric zytric är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Tack för förtydligan ada
zytric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-04, 15:38 #14
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Binero säger att de har 60% "success rate" på att registrera domännamn med deras snapback funktion. Tydligen har de höjt priset nu till 199:- / domän, men inte speciellt farligt ändå.

Går att läsa mer i deras blogg: http://www.binero.se/blogg/?p=144
Urme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-04, 16:08 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Nja jag tror att det kan vara vanskligt för ett ombud att spekulera i successrate (och ge sken av att de har större chans än andra).

Saken är att IIS endast tillåter ett visst antal förfrågningar per ombud och minut under snaprelease - det gör alltså att ett ombud med många olika snapbeställningar procentuellt har mindre chans till success för samtliga domäner - än om du istället lagt en eller ett par beställningar hos ett "mindre" ombud (dvs ett snapombud med färre beställningar) så har du statistiskt sätt större chans till success.

IIS är också väldigt tydliga med att om den tillåtna gränsen anrop överskrids av ett ombud, så betecknas det som DOS och kan leda till ban (har skett ett tillfälle vad jag kan minnas)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-04, 16:25 #16
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Nja jag tror att det kan vara vanskligt för ett ombud att spekulera i successrate (och ge sken av att de har större chans än andra).

Ja, det är ju tur att inget ombud har gett sken av det. Mig veterligen är vi det enda ombud som, med ett ordentligt sammanställt underlag, har uppvisat någon successrate vad det gäller lyckade snapbackregistreringar överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
IIS är också väldigt tydliga med att om den tillåtna gränsen anrop överskrids av ett ombud, så betecknas det som DOS och kan leda till ban (har skett ett tillfälle vad jag kan minnas)
Det finns mycket riktigt ombud som har överskridit .SE:s begränsningar (och därigenom överbelastat/sänkt deras system) men inget ombud har någonsin blivit permanent bannad för detta. Crystone var ute på tunn is ett tag men de lyckades dra i rätt trådar för att slippa detta.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-04, 17:08 #17
Medlem

Medlem

Tack för de meningsfulla svaren, Internet Sweden och JonathanS, låter som störst belastning skulle vara på dem som jobbar "gratis" så det kan vara bättre med ett ombud med färre uppdrag att snappa domän. Synd att Binero bara jobbar för kunder, när nu successraten är 60%

Registrera-domän svarade ärligt på på min mailfråga om de jobbade hårdare för sina 300 kronor: "Alla aktörer är nog mer eller mindre lika mycket på hugget. Systemet som .SE använder innebär att slumpen spelar stor roll."

När får förresten vanliga sketställen som Cliche, som jag köpt flera domäner av sin lista uppdaterad? Man bokar ju själv där (och på andra ställen), skulle det då gå att jobba för sej själv om man visste att en domän fanns i deras lista (jag vet att det troligen är så att man jobbar direkt MOT "listan" som ligger där nånstans, men "finnas på deras lista" är liksom den upplevelse kunden har)
Oläst 2008-03-04, 21:01 #18
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar

Reg.datum: Jan 2008
Hur ser .SE:s regler ut för detta?

Hur många anrop per minut?

Hur tätt får de komma?

Måste de vara jämt fördelade under minuten?
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-02, 10:52 #19
behgi161s avatar
behgi161 behgi161 är inte uppkopplad
Nykomling

behgi161 behgi161 är inte uppkopplad
Nykomling
behgi161s avatar

Citat:
Registrera-domän svarade ärligt på på min mailfråga om de jobbade hårdare för sina 300 kronor: "Alla aktörer är nog mer eller mindre lika mycket på hugget. Systemet som .SE använder innebär att slumpen spelar stor roll."
Verkar som att Registrera-domän inte längre har backorder på .SE domäner? Såhär står det på deras hemsida just nu när man försöker förhandsboka en .SE domän:

Citat:
Beställning backorder
För tillfället är det inte möjligt att lägga beställningar för backorder. Vi ber er därför vara uppmärksam på det datum som domänen blir tillgänglig. När domänen har blivit tillgänglig, lägg då en beställning som vanligt.
behgi161 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-02, 20:05 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by behgi161@May 2 2008, 09:52

Verkar som att Registrera-domän inte längre har backorder på .SE domäner? Såhär står det på deras hemsida just nu när man försöker förhandsboka en .SE domän:
Citat:
Beställning backorder
För tillfället är det inte möjligt att lägga beställningar för backorder. Vi ber er därför vara uppmärksam på det datum som domänen blir tillgänglig. När domänen har blivit tillgänglig, lägg då en beställning som vanligt.
Det var som fan, de kanske helt enkelt inte fick någon lönsamhet i det då andra inte tar nån avgift.

Jag fick i alla fall tillbaka alla pengar inkl de 300, då domänen drogs tillbaka innan det var möjligt att försöka snappa den
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017