FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för förtydligan ada
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero säger att de har 60% "success rate" på att registrera domännamn med deras snapback funktion. Tydligen har de höjt priset nu till 199:- / domän, men inte speciellt farligt ändå.
Går att läsa mer i deras blogg: http://www.binero.se/blogg/?p=144 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nja jag tror att det kan vara vanskligt för ett ombud att spekulera i successrate (och ge sken av att de har större chans än andra).
Saken är att IIS endast tillåter ett visst antal förfrågningar per ombud och minut under snaprelease - det gör alltså att ett ombud med många olika snapbeställningar procentuellt har mindre chans till success för samtliga domäner - än om du istället lagt en eller ett par beställningar hos ett "mindre" ombud (dvs ett snapombud med färre beställningar) så har du statistiskt sätt större chans till success. IIS är också väldigt tydliga med att om den tillåtna gränsen anrop överskrids av ett ombud, så betecknas det som DOS och kan leda till ban (har skett ett tillfälle vad jag kan minnas) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ja, det är ju tur att inget ombud har gett sken av det. Mig veterligen är vi det enda ombud som, med ett ordentligt sammanställt underlag, har uppvisat någon successrate vad det gäller lyckade snapbackregistreringar överhuvudtaget. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för de meningsfulla svaren, Internet Sweden och JonathanS, låter som störst belastning skulle vara på dem som jobbar "gratis" så det kan vara bättre med ett ombud med färre uppdrag att snappa domän. Synd att Binero bara jobbar för kunder, när nu successraten är 60%
Registrera-domän svarade ärligt på på min mailfråga om de jobbade hårdare för sina 300 kronor: "Alla aktörer är nog mer eller mindre lika mycket på hugget. Systemet som .SE använder innebär att slumpen spelar stor roll." När får förresten vanliga sketställen som Cliche, som jag köpt flera domäner av sin lista uppdaterad? Man bokar ju själv där (och på andra ställen), skulle det då gå att jobba för sej själv om man visste att en domän fanns i deras lista (jag vet att det troligen är så att man jobbar direkt MOT "listan" som ligger där nånstans, men "finnas på deras lista" är liksom den upplevelse kunden har) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur ser .SE:s regler ut för detta?
Hur många anrop per minut? Hur tätt får de komma? Måste de vara jämt fördelade under minuten? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag fick i alla fall tillbaka alla pengar inkl de 300, då domänen drogs tillbaka innan det var möjligt att försöka snappa den |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|