Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Spontant så ser jag åtskilliga affärsmöjligheter, så det var egentligen den vinklingen som jag ville utveckla och varför tjejer oavsett bloggdomäner eller ej inte syns mera i dessa sammanhang dvs. forum.
|
Jag håller med till fullo, försöker själv "känna av" och bilda mig uppfattning om hur kvinnors användande av internet förändras. Jag har diverse "mätstickor", men jag upplever ingen "boom" ännu, tycker det går tråkigt sakta..
|
Ja, har lite ideér om hur man skall gå vidare och tror mig ha lösningar på detta.
Sitter som mentor på bl.a. Westinghouse och har några tjejer som jag använder som bollplank i detta ämne samt att jag har arbetat med att implementera Intranät och olika ASP-lösningar och där har det funnits tjejer i bakgrunden.
Som Jonathan skriver så surfar tjejerna minst lika mycket som killar, så det borde ju finnas tjejer som vill ta några steg framåt och börja producera sidor, men när det gäller tjejer så tror jag att man måste ge dem en spark i baken eftersom de inte brukar vara så pigga på att ta egna intiativ utan måste göra saker i grupp.