Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pokerproffs vill ha mitt domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-08, 00:48 #1
LiXs avatar
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
LiXs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Hej!

Vet inte vart jag ska vända mig så jag hoppas ingen misstycker här. Saken är som sådan att jag råkar sitta på ett domännamn som är direkt överförbart till ett smeknamn för ett amerikanskt pokerproffs. Jag registrerade domänet när jag spelade poker som mest och hade aldrig hört talas om detta pokerproffs. Herren har idag spelat in ett par miljoner dollar i officiella tävlingar kan nämnas. Domänen i fråga är tom sånär som på en logotyp från samma tid.

Saken är som sådan att jag blev kontaktad av honom för ett par veckor sedan då han visade intresse av att köpa domänen. Han erbjud sig köpa domänen för lite mer än $700. Jag har dålig koll på vad som är rimligt men jag tänkte att 10000 svenska hade varit fint när man lever på CSN för tillfället så jag drog till med lite mer än det dubbla. Han verkade svår och tyckte vi kunde mötas på mitten men jag höll fast vid mitt bud och hälsade att han skulle höra av sig när han var redo att anta det.

Jag kan även nämna att han lyckats få reda på att jag är student, kanske räknade han med att jag skulle godta snabba pengar.

Nu har lite mer än en vecka gått utan kontakt och han har precis meddelat att han beslutat sig för att anta mitt bud om jag släpper rättigheterna till logotypen med domänet. Logotypen har jag i en högupplöst .psd eftersom det är lite av en hobby. Det är nu jag behöver er hjälp.

Vad är en rimlig summa att begära under de omständigheter som råder? Jag har ingen erfarenhet av detta och känner att jag är ute på väldigt djupt vatten.

Jag uppskattar alla synpunkter! :lol:

Jag skulle även uppskatta om ni inte nämner själva namnet här i tråden. Om ni vill veta detaljer kring det hela så PM:a mig så skickar jag domän et c. h34r:

Eftersom det mest är google jag är rädd för så:
LiX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017