Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Det här är fejk va?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-01, 18:23 #11
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Ganska bra artikel, om än något löjligt humoristiskt skriven. Fast jag ska i och för sig erkänna att jag flinade till ibland...
Själv flinar jag åt Surftown.
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 20:23 #12
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
om man får mer än 300 000 hits per månad stängs det ner.
Jag ville bara flika in att hits-gränsen gäller per dag. När jag råkade ut för det senast var det 400000 hits på en dag som var max och då stängs kontot helt för resten av dagen.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-02, 10:23 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Servage är jättebra för de flesta men inte för de med riktigt många besökare. Själv använder jag dem för slaskdomäner och backup. Billigare backupsystem får man leta efter.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-02, 12:20 #14
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Överbokning är ett gissel. Det borde, i mina något partiska ögon, vara förbjudet att marknadsföra något som så uppenbart inte kan levereras till alla kunder.

Jag betvivlar att man kan uppfylla sitt löfte till ens tio procent av kunderna, men det är svårt att avgöra.

Marknadsföring av detta slag förstör en seriös marknad. Servage är inte ensamma om detta, men de sticker verkligen ut, vilket givetvis är meningen...
Oläst 2008-02-02, 12:50 #15
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Jag vet inte om jag ser överbokning på samma sätt som er. Har själv varit inblandad i ett hostingföretag som jobbade på detta sättet, men att man överbokar betyder inte att det inte kan levereras. Jag tror att de allra flesta precis som vi jobar utifrån principen att haka på mer disk efter hand som behovet dyker upp. Visst har man sålt nåt som man i försäljningsögonblicket inte har, men det betyder för den sakens skull inte att någon kund kommer bli drabbat av att inte kunna använda det utrymme han/hon köpt.
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-02, 17:03 #16
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Sålänge de tillgodoser de enstaka kunder som faktiskt maxar sitt konto så är ju inte overselling ett problem egentligen.
Det är dock inte ofta man kan komma i närheten av de kvoter extrema översäljare som servage utannonserar utan att de börjar klaga t.ex. på att man brukar för mycker processorkraft.

Själv har jag mycket dåliga erfarenheter med Servage. Jag hade ett konto som endast använde måttliga mängder med bandbredd och inte hade speciellt många hits (minns inte exakta siffror nu, men det var några enstaka % av vad de påstår skall vara tillåtet).
Plötsligt en dag kom jag inte åt de sidor jag hade på kontot för att jag tydligen överstigit bandbreddsallokeringen.
Enligt den tillgängliga statistiken så hade jag varken mer besök eller hits än vanligt.
Det var ingen gigantisk fil som var efterfrågad ovanligt mycket.
Då jag bad om access loggar tog det en 4-5 mejl innan de förstod vad jag frågade och då sade de att sådana inte fanns.
Efter ett antal mejl med försök att få dem att förklara var bandbredden hade tagit vägen gav jag upp.
Jag hade även problem med skripts som inte fungerade, men de envisades med att insistera på att problemet var med mitt skript fast det funkade bra på tre andra servrar jag testade på.
Så i min erfarenhet är Servage det oseriösaste webhotell jag har varit i kontakt med.

Jag har nu konton på ett par andra översäljare, hostgator och dreamhost, och de fungerar bra.
Framför allt hostgator kan jag rekommendera då jag under de 318 dagar jag haft konto med dem har 100.00% uptid.
Dessutom får jag snabbare anslutning till dem än servage trots att de är baserade i USA istället för Tyskland.
Dreamhost är grymt billiga och acceptabel upptid med tanke på priset (99.76% over senaste 318 dagarna)
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-02, 22:07 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by mbomelin@Feb 2 2008, 13:50
Jag vet inte om jag ser överbokning på samma sätt som er. Har själv varit inblandad i ett hostingföretag som jobbade på detta sättet, men att man överbokar betyder inte att det inte kan levereras. Jag tror att de allra flesta precis som vi jobar utifrån principen att haka på mer disk efter hand som behovet dyker upp. Visst har man sålt nåt som man i försäljningsögonblicket inte har, men det betyder för den sakens skull inte att någon kund kommer bli drabbat av att inte kunna använda det utrymme han/hon köpt.
Just överbokning är väl inte något problem så länge webbhotellet har koll på den biten. Problemet är snarare att shared hosting-kunder inte alltid har så stora kunskaper och inte förstår vad det är de betalar för. Väldigt många utnyttjar detta faktum.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017