FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det där påminner om då jag var kund hos Schenker.
Vi skickade över 100 paket (ca 70 pallar) under en dag, och då fick dem helt plötsligt för sig att vi var ett jätte stort företag med groteskt stor ekonomi. Så då börjar dem skicka oss en massa fakturor i hopp om att vår "ekonomiavdelning" skall betala för dessa.. (det är min teori). Jag bestrider självklart detta, men till slut när det blir 20-30 påminnelser som de själva vet om inte stämmer ber dem mig skicka in dessa per post och blablaba. Helt enkelt, lösningen blev att ringa till deras företagsavdelning och säga upp mitt avtal med dem. Efter den dagen har vår brevbärare helt plötsligt 2-3 mindre brev till mig dagligen :P Illa är ett passande ord.. EDIT: Det ända du kan göra är att bestrida hela tiden, per mail t.ex och ta en kopia. Ifall du inte orkar ringa varje gång. Sedan ifall de väljer att skicka inkasso + kronofogden på dig så har du ju all bevis som behövs redan vad jag förstog det som. Resten behöver du inte vara orolig för. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Visst, man ska först ta kontakt med företaget ifråga och be de lösa problemet med sina fakturerings rutiner. Men som det verkar på alltinggratis så har han gjort det vid flertal tillfällen utan resultat, ska man då lägga all sin tid på dagarna för att ringa till företag som gör fel? knappast. Där tycker jag att Affiliator ska ta kontakt nu och lösa det och inte tvärt om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om det håller juridiskt kan jag inte svara på, men de kan nog bli stressade av dina fakturor som på förfrågan från dem blir en hänvisning till det avtal de har accepterat att ingå med ditt företag. Men i princip kan du även skicka en faktura för din arbetskostnad om du på fakturan anger vad som avses och i pytteliten text på fakturan anger att den endast behöver betalas om Affilatier anser sig ha skickat felaktiga fakturor. Ja, det går väl att få till en bättre text. Det är så s.k. listbolag gör. De skickar en faktura och anger i finstillt att fakturan inte avser en beställning. Då klarar de sig mot argumentet att det är en falsk faktura. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Bestridan av fakturorna skickat med REK.
Ska göra i ordning en faktura från mitt företag också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Båda fakturorna är ju krediterade, när det gäller månadsavgiften. Dock så har vi inte fått betalat för den trafik som skedde dom sista dagarna när ditt program var uppe.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Men vaddå, är inte allting gratis..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Allt framgår mycket tydligt i den bestridan som jag skickade idag. EDIT: Jag godtar inga officiella svar i tråden. Sådana ska skickas till mitt företag i skriftlig form och med eran underskrift (ni har min adress). Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() I övrigt så håller jag helt och hållet med dig om att felaktiga fakturor är för j*vligt. Jag har dock inga egna erfarenheter av Affiliator så kan inte ta ställning i tråden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|