FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vänligen fyll i din profil enligt gällande regler. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Problemet är väl just att hitta 'rätt köpare' och gör att priset ofta i dessa sammanhang ligger flera gånger lägre än de "vanliga" beräkningsmodellerna för försäljning.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2. Det finns ett flertal värderingsmodeller som används vid försäljning av företag, berätta gärna mer om din modell då den inte följer någon som helst logik. De modeller jag känner till är substansvärde, avkastningsvärde & likvidationsvärde. Att man "brukar" räkna.... låter lite märkligt om du ser till de modeller som används idag vid värderingar. 3. Det är inget företag som säljs. Se exempelvis: www.onoterat.se/company/comp_frame_bo.asp www.onoterat.se/popup/lazydog.asp för er som vill lära er mer om värdering av företag. Edit: För er som vill ha min åsikt, jag anser det begärda priset vara rimligt i det här fallet.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Runt 60k för en verksamhet som gör 20k i vinst i månaden, bra pris enligt mej.
Dock fattar jag inte vart det 20k i kostnader går till, räknar du/ni inköp av SMS som en kostnad i detta bolag, borde man inte räkna att den kostnaden ligger på smsleveratören och inte skall räknas i i omsättningen? Thomas
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kostnaden tas ju av bolaget som köper in SMSen, i detta fallet smslandet, därav påverkar det smslandets resultat...?
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Funderar på det där med vinst 20k...
Är det utan att ha räknat med lön så äter ju lönen upp hela vinsten. Då är ju vinsten egentligen lika med noll. Där av den låga värderingen. Men sedan kanske man inte behöver jobba heltid för att få sidan att gå runt. Är jag helt fel ute här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dessutom med de 100 medlemmar varje dag är vinsten 12000 och inte 20000 som de flesta har hängt upp sig på. Efter alla avgifter så blir det ju inte så jättemycket över. Sedan måste man ju också tänka att om någon kan få det att gå runt, så kanske är det inte så svårt för andra, vilket medför att konkurenter kommer säkert att dyka upp inom kort med samma tjänster. (Detta har inget med värderingen att göra, utan jag ville bara perka på faktorer man skall tänka över ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||