FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Nu skrev jag "OMKRING". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men hur går det att importera Apple-produkter från USA? Apple vägrar så vitt jag kan förstå att skicka till länder där de har en egen version av Apple Store och om du importerar och åker på tull så är förtjänsten minimal?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Importera privat är inget problem. Det vill säga att du köper en och tar med hem till Sverige. Ha den bara i handbagaget. Men fler än en är en onödig risk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur snygg som helst!
Jag är helt med på Apples tänk om att en skärm inte ska vara mindre än 13", det blir för plottrigt för att man ska kunna jobba effektivt. Och en annan sak är ju att det sitter ett fullstort tangentbord i den, ingen minivariant som många andra har. Och dyr? Hur menar ni då? Jämför med Sony's, Acers eller ibm's standard-plast-chassin så ser ni att den inte är dyr. Fast det är klart, vill man enbart betala för prestanda kan man ju köpa en pizzakartong och stoppa in alla komponenter i ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Enligt IDG, så kommer den kosta 16 495:-
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Helt klart stor "vill ha"-faktor. Brukar inte gilla laptops för jag tycker inte de är så smidiga egentligen, men denna är ju smidig om något!
Faktiskt bra att de har slopat CD-läsaren. Istället kan man ju använda Remote Disk ifall det behövs. Använder knappt CD/DVD-läsaren på min nuvarande dator då allt mer går att få tag på Internet - lagligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Spindel: Visst håller med dig på den punkten ang. CD/DVD läsaren.
Men jag har upplevt att min Superdrive gick sönder i min MB. Jävligt irriterande när man insåg att det skulle underlätta om man hade en CD/DVD enhet i datorn. Tex: Bränna ut vissa saker, där usb-minne mm inte duger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Importera laptop?
Hur göra med å,ä,ö osv på tangetbordet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den var snygg och häftig med den nya touchpaden.
Den är dock ganska stor och framför allt tung om man jämför med andra ultraportabla. Det enda den äger på är tjocklek. Min LG väger 300 gram mindre och har mindre dimensioner förutom på just tjockleken. Blev faktiskt lite besviken att Apple inte innoverade mer denna gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Lite synd att tangentbordet inte är så snyggt. Jag väntade med att köpa en MBP för att se vad MBA skulle innehålla. Nu kan jag avslöja att det blir en MBP ändå.
![]() |
Svara |
|
|