FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hjälp?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ett tips är att ha bkgrnd.gif i body och blommabg som bg (no-repeat bottom right ) i #container.
med lite trixande kan det nog bli bra. OT: ul#nav får nog ha lite marginal undertill. att använda taggar som marginal är inte jättebra. Ta en titt på marginalerna på alla element. Din markup (HTML) är f ö bra och designen är fin. tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ah, det var ju smart!
Men hur blir det då med den bg.gif? Just nu ligger ju bg som bakgrund i body eftersom det är den bakgrunden som ska ligga längst "bak" om man säger så, och bkgrnd.gif bakgrund i container och "överst" ligger blomma.gif som ett bakgrundslager längst ner. Så pm jag nu sätter bkgrnd.gif som bakgrund i body, vart ska då bg.gof hamna för den borde väl vara i body? Eller tänker jag fel nu? Tack så mycket för all övrig feedback, det är alltid intressant att höra vad folk tycker och vad som kan göras bättre! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
bg.gif är det bara en färg, eller?
då kan du ju använda den som bgfärg i body tillsammans med bakgrundsbilden. body{background: #orangefärg url(bakgrundsbilden.gif) repeat-y 50% 50%;} |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Fast världen skulle ju inte gå under om jag ändrade det så att bagkrunden blev helfärgad. Men helst skulle jag vilja ha den så som den är nu, och den är orange med några lite, lite mörkare diagonala ränder på som egentligen knappt syns men som ger en liten extra effekt. ![]() Vore bra om detta gick att lösa, men i "värsta" fall så får jag bestämma mig för om jag antingen ska strunta i blomman i hörnet eller om jag ska göra bakgrunden helfärgad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
sorry, såg inte det med den andra skärmen.
Ett annat alt är att ha en till div innanför #container , låt oss kalla den #inner, med samma spec som #container, förutom background. testa lite och se vad du kommer fram till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Tack så mycket för all hjälp! |
||