FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
klockren! Jag känner också igen det där med att alla tycker att datorer är leksaker och att datorarbete därmed är lek. Frågan är om den bilden någonsin kommer suddas ut hos folk.... Så länge datorer till så pass stor del är spelmaskiner så kommer nog folk ha kvar den bilden tyvärr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Just att man ska göra saker gratis är en vanlig uppfattning bland icke-initierade. Det blir lätt konstiga situationer när man börjar argumentera för något så konstigt som pengar. Ska spara den där och använda som svar nästa gång någon uppdragsgivare vill ha något gjort (med en skämtsam ton adderad dock).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Datorer i sig är väl en sak. Jag håller med dig, totoo, att många, främst äldre, ser datorer som spelmaskiner, men vi som jobbar med datorn ser det ju i första hand som ett arbetsverktyg på precis samma sätt som snickaren har sin hammare. Men det är synd att Internet klassas så dåligt hos "okunniga". Internet ÄR ju faktiskt det nya mediet, precis som tvn var när den kom. Vi får helt enkelt hoppas på att framtiden utvisar att det vi webbdesigners/webbprogrammerare gör idag har ett MYCKET stort inflytande på framtiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tror nästan alla som jobbat som konsulter kan relatera till designern i animationen
![]() ... och ja, liknande argumentationer existerar även i branscher som inte alls relaterar till internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sparar länken för framtida användning (:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Riktigt synd alltså, det där är dagens sanning.
:| |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Gäller ju inte bara hemsidor, utan även saker som t.ex "hej, jag har problem med min dator, det är bara en blå skärm, kan du komma över och titta på den, du kan ju sånt med datorer?"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Utnyttjad blir man lätt i denna bransch. Jag har tappat räkning på antalet personer som vill att jag ska göra en hemsida till dem gratis, så de kan tjäna pengar på den bara för att jag efter 6års försök tills sisst hade fått så mycket erfarenheter att jag lyckades.
Det är lite komiskt hur folk ser på branschen, ungefär som Las Vegas fast bara med vinster... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den var riktigt bra.. Det ska man ha i åtanke
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som palmik var inne på så kan nog fler än bara webbdesigners identifiera sig med den där gifén. Går bilen sönder så ringer man till polaren som är bilmekaniker. Ska man lägga nytt golv så ringer man till snickaren eller golvläggaren. Ska man måla om, så går samtalet till målaren. Har man en vän som jobbar som frisör så vill man ogärna betala (i alla fall fullt pris) för en klippning.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|