FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är Groupmail det bästa även om man tänkt importera mailinglistor från ett annat system? Vi har ett medlemssystem som ligger separat men där man kan hämta alla mailadresser snabbt och enkelt.
Vad som skulle behövas: Ett system för att granska/skriva HTML-mail. En ruta att importera alla mailadresser i. Någon smart lösning som periodiserar mailen så att servern inte överbelastas. Ett system för att undvika att bli klassat som skräppost. Möjlighet att avanmäla sig. (En autogenererad länk som på något sätt delger oss så att vi kan ta bort personens mail ur medlemsregistret) Att hålla på med olika grupper är alltså helt onödigt då vi varje gång gör ett utdrag ur medlemsregistret. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Well, phplist löser iallafall det med att skriva html-mail, importera mailadresser (i ruta eller genom filuppladdning) och unsubscribe-länkar. Utöver att ta bort personens mailadress ur php-list så kan du även få det notifierat till valfri e-postadress, dock som ett separat mail för varje avslutad prenumeration...
För att periodisera mailen vet jag inte, jag tror phplist klarar det, men aldrig haft det behovet så någon annan får säga hur det funkar. Vet inte exakt vad phplist gör för att undvika klassning som spam, men jag har iallafall aldrig upplevt några problem med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för det utförliga svaret Gonte. Ska titta närmare på phplist.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena
Det finns många som är bra men det beror mycket på hur stor mänd som du ska skicka och vilka finesser du vill ha. Jag har kollat igenom ett gäng olika och till slut valde jag mellan Apsis och Biz Wizard. Valet föll på Biz Wizard. Varför jag valde Biz Wizard är att den hade den mest avancerade lösningen och flest finesser gällande uppföljning, statistik, databaser osv. Dessutom till ett fast pris, alltså ingen eskalerande prissättning med ökat antal utskick:-) Cheers Peter |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|