FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag får upp den bild som visas i skärmdumpen ovan. Men det ser inte bra ut det där. Vad är nu reklam och vad är organiska träffar? Vad kommer att vara länkar som är betalda och var finner jag relevant information?
Ska det bli framtiden. Jag söker på Google vad jag än söker på så kommer det att ploppa upp en massa köpta länkar av Eniro. Redan i dagsläget ser jag annonser som inte har ett skvatt att göra med det jag har sökt på och som jag då vet att de kanske har puttat bort någon annons med just något som hade varit relevant för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"hotell barcelona" gav mig kartan)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är ett mycket bra exempel på hur det mer och mer kommer att se ut i framtiden när du söker i Google. Dom lägger in sina "egna" resultat överallt. De e bara att vänja sig.
I denna sökningen lyckas dom lägga in 3st bilder från sitt bild-sök, 2st videos från YouTube (som dom nu äger), 3 st produkter från sitt product-search och 3 st resultat från sitt nyhets-sök. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Sorgligt. Världens bästa sökmotor blir ett annonsträsk. Var ska de som behöver söka efter något vända sig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Vi har sett dominerande sökmotorer falla förut, så det är inte omöjligt att det händer igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Vi får väl börja använda AltaVista igen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det där är lite för mycket krims-krams för min smak. Går det inte att avaktivera?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Om nu google köper upp alla konkurrenter så är det väl inte dumt att prova? Jag menar om de nu kommer köpa ditt företag så får du ju pengar för ditt jobb, om du nu har gjort något som är tillräckligt bra dvs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |