FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Min lilla minisajt är jag på väg att flytta till web10, har valt att peka om DNS-adressen själv och då ställde jag en fråga på Web10s forum om vad det var för DNS-adress de hade.
Fick ett tomt mail som svar, inget vidare precis ![]() Eftersom jag inte gärna önskar vänta i ännu ett dygn, undrar jag om ni kan förse mig med de nödvändiga DNS-inställningarna så att jag lätt kan peka om mitt domän. Vill ni inte göra det här på forumet så skicka gärna ett meddelande eller ett mail. (Första inlägget förresten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle vilja påstå att det inte finns något seriöst webbhotell som kan erbjuda webbhotell med 10.000 unika besökare / dag. Skulle man ta in en sådan site på en delad server skulle resten av kunderna på samma server bli drabbade.
Och en site med 10.000 besökare måste väl ha något kommersiellt värde som kan generera de pengar som krävs för att uppnå vettig hosting? No comments ang de danska "10 kronors" webbhotellen, man får vad man betalar för helt enkelt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänk på att efter Web10 är danskt saknar de F-skatt och momsregistreringsnummer i Sverige (oavsett om de nu har ett svenskt postgironummer).
Jag hjälpte ett företag med minimala behov av internetnärvaro (dvs. med låga krav) att försöka flytta dit häromveckan, men det gick inte eftersom det flyttande företagets revisorer av någon anledning vägrade att ha göra med Web10 eftersom de just saknade F-skatt och momsregistreringsnummer. När man väl beställt ett abonnemang hos Web10 får man direkt en automatiskt bekräftelse med inloggningsuppgifter samt en temporär adress där man kan beskåda ens webbsidor tills flytten av domännamnet har genomförts. Det är bra för då kan man slippa chansa att det fungerar som det ska när flytten väl genomförts. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmm.. måste varit en konstig revisor alltså för att när man gör affärer med företag i utlandet så ser man till att få deras VAT nummer vilket är bevis på att dem i sin tur betalar moms i det egna landet. Fördelen med detta för dig är du då slipper betala utländsk moms på varor och tjänster som du köper utomlands. Då Web10 är danskt så hade jag krävt att få deras VAT nummer innan man gör affärer med dem. Finns en sida på internet där man kan kontrollera registrerade VAT nummer för hela EU iaf.. hittar dock inte länken igen .. sorry ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
efa: korrekt. Detta för att förhindra att privatpersoner köper saker utan moms.
![]() |
Svara |
|
|