Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web10.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-29, 16:14 #11
Ainudil Ainudil är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Oct 2003
Ainudil Ainudil är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Min lilla minisajt är jag på väg att flytta till web10, har valt att peka om DNS-adressen själv och då ställde jag en fråga på Web10s forum om vad det var för DNS-adress de hade.

Fick ett tomt mail som svar, inget vidare precis

Eftersom jag inte gärna önskar vänta i ännu ett dygn, undrar jag om ni kan förse mig med de nödvändiga DNS-inställningarna så att jag lätt kan peka om mitt domän.

Vill ni inte göra det här på forumet så skicka gärna ett meddelande eller ett mail.

(Första inlägget förresten )
Ainudil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-29, 16:24 #12
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Originally posted by melin@Aug 21 2003, 12:58
Well.. Det finns gott om danska bolag tydligen... Jag håller själv på att göra affärer med b-one i dagarna så får vi se vad dom har för kvalité..

Det ser bra ut på pappret men sen rent praktiskt vet man inte.
Jag har en kompis som använde b-one ett tag. Men det strulade en hel del så har har bytt. Mycket mer vet jag inte tyvärr...
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-30, 15:23 #13
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Medlem
glennjs avatar

Skulle vilja påstå att det inte finns något seriöst webbhotell som kan erbjuda webbhotell med 10.000 unika besökare / dag. Skulle man ta in en sådan site på en delad server skulle resten av kunderna på samma server bli drabbade.

Och en site med 10.000 besökare måste väl ha något kommersiellt värde som kan generera de pengar som krävs för att uppnå vettig hosting?

No comments ang de danska "10 kronors" webbhotellen, man får vad man betalar för helt enkelt
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-30, 16:59 #14
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Ludvig@Aug 21 2003, 12:43
Men jag trycker det är ett skrämmande litet antal svenska operatörer som kostat på full redundans.

För.. rätt vad det är så grävs en kabel av och sänker ett helt län. Nyligen fick Aftonbladet stora problem vid ett sådant missöde.
Aftonbladets problem berodde dock inte på att det inte fanns redundans utan att det var någon uppfuckad router de inte fick rätt på. Redundansen fanns, den fungerade bara inte. :P
Oläst 2003-10-30, 17:25 #15
glennjs avatar
Medlem

Medlem
glennjs avatar

Citat:
Originally posted by Jome@Oct 30 2003, 14:59
Aftonbladets problem berodde dock inte på att det inte fanns redundans utan att det var någon uppfuckad router de inte fick rätt på. Redundansen fanns, den fungerade bara inte. :P
Ludvigs inlägg var från Aug 21 2003, vilket nog inte behandlar routerproblemet som IP-Only (Aftonbladet mfl.) hade häromveckan :P
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-30, 18:40 #16
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem

Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av glennj
Citat:
Ursprungligen postat av Jome
Ludvigs inlägg var från Aug 21 2003, vilket nog inte behandlar routerproblemet som IP-Only (Aftonbladet mfl.) hade häromveckan :P
Precis, syftade på en annan incident
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-19, 18:32 #17
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Tänk på att efter Web10 är danskt saknar de F-skatt och momsregistreringsnummer i Sverige (oavsett om de nu har ett svenskt postgironummer).

Jag hjälpte ett företag med minimala behov av internetnärvaro (dvs. med låga krav) att försöka flytta dit häromveckan, men det gick inte eftersom det flyttande företagets revisorer av någon anledning vägrade att ha göra med Web10 eftersom de just saknade F-skatt och momsregistreringsnummer.

När man väl beställt ett abonnemang hos Web10 får man direkt en automatiskt bekräftelse med inloggningsuppgifter samt en temporär adress där man kan beskåda ens webbsidor tills flytten av domännamnet har genomförts. Det är bra för då kan man slippa chansa att det fungerar som det ska när flytten väl genomförts.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-20, 09:46 #18
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Hmm.. måste varit en konstig revisor alltså för att när man gör affärer med företag i utlandet så ser man till att få deras VAT nummer vilket är bevis på att dem i sin tur betalar moms i det egna landet. Fördelen med detta för dig är du då slipper betala utländsk moms på varor och tjänster som du köper utomlands. Då Web10 är danskt så hade jag krävt att få deras VAT nummer innan man gör affärer med dem. Finns en sida på internet där man kan kontrollera registrerade VAT nummer för hela EU iaf.. hittar dock inte länken igen .. sorry ..
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-20, 15:58 #19
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Originally posted by shike@Nov 20 2003, 07:46
Fördelen med detta för dig är du då slipper betala utländsk moms på varor och tjänster som du köper utomlands.
Stämmer det verkligen fortfarande? EU-reglerna har väl gjort att momsen måste betalas oavsett vilka länder köparen och säljaren tillhör...?
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-20, 16:09 #20
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
efa: korrekt. Detta för att förhindra att privatpersoner köper saker utan moms.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017