FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
När jag ringde SIF och pratade med dem om just detta så rekommenderade dem att gå till Småföretagarnas A-kassa. De sa att SIF inte var det bästa för småföretagare fast de hade SIF Eget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
SIF Eget är mer för de som går från att vara anställda SIF:are till att pröva på eget företag. För de som redan har fungerande företag är nog SmåA mycket bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en egen a-kassa, avanza.se loggar jag in på för att sköta den. Sen på lördagkvällar brukar jag strejka lite mot mig själv med hjälp av god skotte som heter McWhiskey.
Ärligt talat? Vem går med i facket som egenföretagare? Vad har jag missat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag upplever det hur som helst som en del av företagandet att budgetera, spara, planera även för de tillfällen då kunderna är "återhållsamma" . Sedan kan man alltid reflektera över tankesättet om man skall tänka framåt istället för bakåt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
...funderar på den där reklamen med han som har firmafest, löneförhandling och strejkar för sig själv..
![]() Är det inte den för Handelsbankens enkla företag, eller nått? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
SIF verkar vettigt med nätverket som bland annat innehåller juridisk hjälp. Man vet aldrig när man behöver det, det ser vi på inläggen här ibland. En billig trygghet. Just i det här fallet är pengar inte avgörande. Avanza som a-kassa? Lycka till! /Thomas THL (som egentligen är nere med soppåsen men kontoret är på väg ut.... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ersättningen från a-kassorna baseras på din lön tiden innan du blir "arbetslös". Om ditt företag går så dåligt så att du måste sluta med verksamheten och således blir "arbetslös" får du bara mininiersättningen, eftersom du ju inte tjänat så mycket tiden innan du la ner.
Vad är det då för mening att vara med i en a-kassa om man är egenföretagare med enskild firma? Lägg pengarna a-kassan kostar på eget sparande och använd dessa pengar när du behöver! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Följande riktar sig inte till någon på WN: Ibland blir jag bara så trött på folk jag träffar som pratar mer om vilka bidrag de kan få (även företag) än att fokusera på vad de kan tjäna pengar på. Livet är inte en rät linje utan mer en sinuskurva och det borde vara var och ens ansvar att behålla lite av topparna för att fylla ut groparna än att gnälla om att alla andra människor i samhället ska fylla ut groparna åt en. Det är väl så en entreprenör fungerar. När det går åt helsike då börjar han eller hon om igen med en hink vatten och jobbar sig upp igen i stället för att sätta sig peta i magen och gnälla över att det inte går att leva på de ynka bidragen man får eller gnäller på en regering som vill att folk jobbar än att gå på meningslösa kurser i arbetsförmedlingens regi. Fy på mig själv. Jag som lovat mig själv att inte skriva gnälliga inlägg på WN. Nä, nu får jag ta och jobba ihop några slantar för denna dag också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Efter att ha varit medlem i SIF sedan 1998 och SIF eget i flera år utan att jag fått något vettigt för det som egenföretagare beslutade jag mig i våras för att gå ur SIF.
De har varit helt omöjliga att ha att göra med, jag ville kvarstå i A-kassan, men lämna fackföreningen. Till slut slutade jag betala avierna som kom eftersom de var felaktiga. Jag blev lovad rättning flera gånger. Det har slutat med att de sparkat ur mig ur A-kassan, men jag är fortfarande medlem i den värdelösa fackföreningen. Samtidigt har jag insett att jag inte hade något för att vara med i A-kassan under de två veckor jag hittills varit arbetslös de senaste tio åren. Personligen är planen snarare att bygga upp passiva intäkter istället.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Strax under 90% av de arbetslösa får nytt jobb inom 3 månader, hur mycket pengar behöver du för att kunna överleva i 3 månader utan jobb? Hur mycket pengar behöver du för att kunna överleva i ett år utan jobb? I två år utan jobb? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|