FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inte läst ämnet specielt bra och inget av dess svar men; Du kan använda den inbyggda funktionen i Internet Explorer för att skydda mot olämpligt matrial. Dock ska du ju egentligen göra detta på en 3e-parts applikation alt. sätta upp regler i proxy-servern, men ptja. Har man inga kunskaper inom det är är nog IE-funktionen bäst.
Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan man väl göra i nästan alla routrara nu förtiden? I min kan jag ställa in filter för att blockera "olämpliga" sidor, går även ställa in begränsad tillgång till internet för varje enskilda dator i nätverket, både baserat på ip och mac adress. Du kan ex ställa in att killens dator inte ska ha tillgång till internet efter kl 20 under vardagar.
Mjukvara går alltid att komma runt, speciellt i windows. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skaffa en mjukvarurouter i stil med WinRoute och informera om att du loggar allt. Det brukar avskräcka de flesta. Kräver dock en extra burk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
En ganska smidig lösning måste väl vara att situera datorn vid en plats där det inte är lika aktuellt att besöka vissa sidor. Placera t.ex. datorn i vardagsrummet eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|