|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag har ett växande problem med att Posten och deras ombud slarvar med aviseringen för skrymmande brev. Kunden hör av sig några dagar efter det att vi skickat försändelsen och meddelar att denna inte fått någon avi. Då får vi ringa till Posten och be om telefonnummer till kundens utlämningsställe. Därefter får vi ringa till utlämningsstället (som ofta är någon liten kiosk eller matvarubutik) och be dem leta igenom sina hyllor. Efter mycket ojande och gnällande så brukar de alltid hitta försändelsen. Kort sagt så försvinner sällan skrymmande brev, men aviseringen fungerar miserabelt dåligt.
Det här tillvägagångssättet fungerade tidigare ok. Men i takt med att vi skickar fler försändelser så växer problemet. Jag har inte tid med att sitta och ringa runt i flera timmar för att spåra bortkomna försändelser. Att anställa någon som gör det åt mig känns orimligt.
Jag utgår ifrån att samtliga som bedriver e-handel och som skickar skrymmande brev har samma problem som jag. Hur tacklar ni problemet? Någon som har tips på alternativa lösningar? Nu har jag precis fått två mail från kunder som inte fått någon avi. Jag börjar känna mig ganska frustrerad.
|