FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Personligen anser jag inte att just namnet behöver behöver ha någonting med verksamhetsbeskrivningen att göra. Snarare tvärtom, tror att det är bättre att fokusera sig på ett namn som folk kommer ihåg. Vad jag menar är att ett unikt namn är lättare att branda än ett namn som lätt blandas ihop med värste konkurrentens.
Hmm, var det på biobutiken.se, bioshoppen.se, bioshopen.se, bio-butiken.se, hem-biobutiken.se eller var var det jag handlade, bryt i stället mönstret helt och skaffa ett namn som inte har alls med vad du säljer att göra. Talar av egen erfarnhet, vad var det för idiot som döpte en sexhop till Lastbryggan? ![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Då tror jag mer på Mats förslag om att välja ett originellt namn som fastnar i folks medvetande. Det ska vara lätt att uttala och lätt att stava till. Ett namn behöver dock inte nödvändigtvis beskriva verksamhetens karaktär. Det enda undantaget är om man tänker marknadsföra sig genom sponsring av statligt producerade eller sända tv-program.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Oj, kul med all respons!
![]() Jag köper ditt resonemang Gustav, och du har helt rätt i att kundgruppen ligger 40+ (åtminstone de jag har fixat HTPC installationer för). Jag fick lite ideér utifrån Mats tankar om branding. Vad är det jag säljer: En låda som innehåller möjligheter, kan man väl säga om man hårddrar det. Kanske utgå ifrån det, tänkte jag. Drömlådan eller bioboxen...ja något i den stilen. Som tack för inspirationen kan jag ju bygga in att om man trycker på siffran 6 på sin fjärr så kommer slussas man till lastbryggan där man kan köpa och kan ladda ner dagens film. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Låda, box = paket, du säljer power som på svenska är kraft... Varför inte kraftpaket.se eller nåt i den stilen... Alternativt något helt annat. Ett lysande exempel på ett bra namn är ju Aleborg som blev Binero. Helst skall det vara nåt som inte kan felstavas också. Citat:
![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur går det?
Jag kan bli din första betalande kund.... ![]() Sugen på nåt liknande som denna: http://www.multimediavision.se/mediacenter..._mmv_deluxe.php Ge mig ett pris! /Thomas THL BWT, hemmabio för mig är högtalarljudet... MediaCenter tror jag de flesta "tror" att det heter. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du är med PM!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att du är i underhållningsbranschen. Det är det behovet du vill uppfylla hos dina konsumenter. De handlar av dig för att de vill imponeras och underhållas. Dina konkurrenter är bland annat alterantiva källor till underhållning. Exempelvis företag som SF som kör med "Film är bäst på bio".
Edit: Vad konstigt det blir när man inte läser alla trådens sidor innan man postar. Har du kommit fram till ett namn ännu? ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|