FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Känns som jag med en dedikerad lösning är lite tillbaks på ruta 1. Det är det jag har idag. Ett 20 tal serverar hos olika hostingbolag, dock har jag fått för mej att även om man är kanonbra på hosting av webb-trafik så är man inte automatisk jättebra på hosting av epost-trafik.
Tack för alla tips, posta gärna fler aktörer som har bra lösningar på stabil epost-hosting.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En dedikerad lösning innebär inte en självklarhet till bra support, drift. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Spamskydd brukar innebära en ytterligare felkälla i annat fall handlar det mest om att välja rätt programvara.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedan jag började köra googles mailhosting har jaga bara varit nöjd. Kör bara gratisversionen och den räcker långt. www.google.se/a
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Har precis beställt och skall testa Binero, om inte det funkar kör jag FSdata.
Problemet som kan bli är att ip'n för deras mailserver ändras. Jag kommer ju köra med egna DNS'er. Vi får se.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du inte få dedikerat ip ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För att hindra stopp vid eventuellt ipbyte lägg mx recorden mot deras servernamn ex
@ IN MX 10 mail1.mailhotellsdomän @ IN MX 20 mail2.mailhotellsdomän mail. IN CNAME mail.mailhotellsdomän |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|