FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
oavsett vad du väljer så är det väl inte enbart utrymmet och funktionaliteten i webhotellet som ligger i ditt pris?
Det jag menar är att det är ju en viss administration och konfiguration från din sida som jag anser att du tar betalt för när du sätter ditt pris som är högre än webhotellets egna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo, visst är det så. Samtidigt som det är så att jag inte har några renodlade webbhostingkunder, utan allt är egentligen baserat på rena konsulttjänster med tekniska lösningar som extra service. Som det ser ut nu har jag inget vidare täckningsbidrag/vinst på hostingen. Och det är inte heller mitt syfte. Men det ÄR ju viktigt att den tekniska lösning som jag levererar står i kompetensproportion till mina egentliga tjänster. Det vill säga mina kunder ska kunna förvänta sig ett stabilt och någorlunda kvickt webbhotell - just eftersom det är jag som sätter dom där! Och visst är det en massa pill i Surfttowns webbgränssnitt också. Så kanske en VPS är ett alternativ ändå. Jaja... Vill egentligen bara beräkna på följande spec:
* 20 domäner (som minimum). * 15 databaser på kvick MySQL-server (som minimum). * Vettigt med trafik, framför allt på grund av en liten e-handel med onlinematerial i form av MP3-filer. * Någorlunda vettig hastighet (åtminstone stabil) med tanke på ovanstående. * Lätt administrationspanel med tillgång till fullständig DNS-kontroll. * Om jag får önska fritt: egen webbpost brandad till mitt företag. Är jag tjatig? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|