FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vore kanske intressantare att göra en svensk Twitter/Jaiku istället?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Read Only
|
Finns det för mycket bloggar ute på marknaden eller vill folk prova nya bloggar hela tiden för att se villken som är bäst?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Menar du bloggplattformar där man kan bli medlem och skapa sin egna blogg eller bara vanliga bloggar som folk skriver på?
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Read Only
|
där man då blir medlem sen kan folk skriva blogg och lägga ut den på internet så andra kan kommentera och läsa dom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag startade en sådan tjänst i mitten av juni och har nu drygt 200 medlemmar inte alla aktiva dock. Det är fullt möjligt att starta men ni får räkna med väldigt mycket jobb och mycket pengar på reklam, det är svårt att konkurera med tidningarnas bloggar och blogg.se.
Jag håller med om nisch, själv håller jag på att konvertera min portal till en mer community liknande feature, så att man kan integrera med andra användare och skapa relationer etc, jag får in en hel del medlemmar som är trött på sin tidigare blogg och vill prova något nytt, säkerligen provar dom andra samtidigt också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Novocain: Lite OT men bloggping.se verkar död.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag startade en bloggtjänst i januari 2006. Den skiljer sig från många andra bloggtjänster på det sättet att den är nischad, vi riktar oss mot trädgårdsfantaster/intresserade som vill ha en egen trädgårdsblogg. Vi har inte riktigt 400 medlemmar men å andra sidan väldigt många som är aktiva. Vi hade väl inte väntat oss att få så många medlemmar heller med tanke på inriktningen på bloggtjänsten.
I dagsläget har vi i alla fall runt 70.000 unika besökare per månad och ca 1.5 milj. sidvisningar. Det går ju ner en aning nu under vintern men kommer igen på våren och toppar under sommarmånaderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en perfekt ide angående bloggprojekt dels för att jag innehar en del domäner som har med blogg att göra.
video bloggning tänkte starta något sånt men sket i det. Mattias här på Wn säljer domän samt sida som har med videoblogg att göra för 10 000 så kontakta han om ni är intresserade ( detta var ingen reklam utan ett tips ) Jag tror att videobloggning är något unikt och bra som många skulle nappa på. Visst, youtube har tagit över hela marknaden med deras video bloggning men det finns inte många svenskar som bloggar där så varför inte starta någonting som nordicblogg.com eller svenskavideoblogg.se eller nåt bättre domännamn då:P Angående vanliga blogg så ska jag besvara din fråga TS. Som många andra skriver här: Marknaden är mättad med gratisblogg utan reklam, JA! Men säg något som nästan inte är mättat? Om det ska löna sig? Det kan det, JA! men då måste du kolla upp alla svenska bloggar, många bloggar är gratis men man kan uppgradera konton och det kostar pengar. Tex: blogg.se måste man betala 59Sek och det för att man ska kunna få ha en egen reklam på sin blogg och det tyckte jag var värt för på ett dygn tjänar jag det trippla. så gå igenom alla bloggar kolla på deras " pro " eller " uppgraderings alternativ vad dom erbjuder och till vilket pris och notera allt samt gå igenom dem. fica allt till dubbelt eller trippelt så billigare och nu till nästa grej som är väldigt viktig. Sätt dig ner och tänk länge, ta inspiration från amerikanska videobloggsidor tex vad kan jag erbjuda för nytt som inte svenska bloggar har? Sen kommer du inte med en unik sak, kom med flera 4 - 5 stycken så i startsidan på din presentation om varför man ska välja din blogg kan du nästan "skryta" om varför man ska välja din bloggsida! Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Svar på OT htiawe: Bloggping.se har varit nere några dagar, i ägarbyten och flytt, jag sålde sidan i veckan som var. Ska ta och plocka den ur profilen här med.
som det sagts tidigare här så finns det ingen marknad som inte är mättad. Såfort en sida blir stor så finns det ju tusentals copycats redan efter några dagar. Det handlar bara om erbjuda nånting som folk vill ha och se till att folk vet om att du erbjuder det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|