Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Försäljning av domäner på WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-10, 12:37 #11
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Flitig postare

Citat:
Originally posted by Jonas@Sep 10 2007, 12:25
Indigo: Fjantdomäner för dig kan vara guld för en annan.
Givetvis. Men är det en se-domän är det ju inte svårt att komma i kontakt med ägaren. Har själv aldrig misslyckats med just detta när jag hittat en domän jag velat ha.
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 12:44 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Indigo@Sep 10 2007, 12:37
Men är det en se-domän är det ju inte svårt att komma i kontakt med ägaren. Har själv aldrig misslyckats med just detta när jag hittat en domän jag velat ha.
Men hur tänker du nu då ?
Det finns 652338 registrerade .se-domäner och för inte alltför länge sedan berättade IIS att privatpersoner gått om ftg i antal reggade domäner, vilket innebär att du har 325 000 domäner där du endast kan se ett personnamn på innehavaren..
Sen då - hur ska du veta vem som vill sälja sin domän ? Ska vi bara förutsätta att alla som har en domän vill sälja den ? ..och då för 1-2k annars är det en skitdomän som man ska ha smisk om man vill sälja...

Sorry du tappade mig på vägen..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 12:48 #13
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Citat:
Originally posted by jonny@Sep 10 2007, 08:06
Kanske dags att kräva 100 inlägg innan man får sälja sina domäner här...
Detta tycker jag är en mycket bra idé. Dessutom bör man mer aktivt stänga av dem som enbart använder WN för att göra reklam för sina domäner, antingen genom att fråga vad den är värd eller genom att lägga ut på försäljning av fejka bud.

En som jag genast tycker bör bli avstängd är kandah. Läs igenom flera av hans startade trådar så förstår ni varför. Intressant är att han har skrivit 83 inlägg och med jonnys idé hade det inte varit möjligt för honom att sälja domäner via WN.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 13:32 #14
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Det skulle finnas ett forum som betalas med medlemskap, och där varje domän annons kostar en summa som dras mot medlemsavgiften. När medlemsavgiften är förbrukad så måste man förnya medlemskapet för att kunna annonsera fler domäner.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 13:44 #15
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by ToBad@Sep 10 2007, 13:32
Det skulle finnas ett forum som betalas med medlemskap, och där varje domän annons kostar en summa som dras mot medlemsavgiften. När medlemsavgiften är förbrukad så måste man förnya medlemskapet för att kunna annonsera fler domäner.
Bra idé! Ett alternativ är ju att man faktiskt får betala typ 20kr per annons, går att lösa enkelt med SMS, och en annons endast får innehålla ett domännamn
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 13:55 #16
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Originally posted by ToBad@Sep 10 2007, 13:32
En forumdel alá WN-Blocket, dock måste resten av forumet förbli utan medlemsskap (gratis).

Smart att betala annonsen med SMS, men jag tycker att 5-10 kronor per annons räcker.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 14:10 #17
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Kanske dags att kräva 100 inlägg innan man får sälja sina domäner här...
Detta tycker jag är en mycket bra idé. Dessutom bör man mer aktivt stänga av dem som enbart använder WN för att göra reklam för sina domäner, antingen genom att fråga vad den är värd eller genom att lägga ut på försäljning av fejka bud.
En som jag genast tycker bör bli avstängd är http://www.webmasternetwork.se/profil2849.html. Läs igenom flera av hans startade trådar så förstår ni varför. Intressant är att han har skrivit 83 inlägg och med jonnys idé hade det inte varit möjligt för honom att sälja domäner via WN.
Och om man hadde haft den spärren så hadde hans postcount varit under 10
gsoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 15:45 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad

Bra idé! Ett alternativ är ju att man faktiskt får betala typ 20kr per annons, går att lösa enkelt med SMS, och en annons endast får innehålla ett domännamn
Fördelen med tex PayPal betalning är ju att man inte kan vara annonym, coh att man därför sköter sig. Betala med sms känns lite för annonymt för den som vill delta i bjudningen.

Tycker att dnforum.com har ett bra upplägg. Men vi skulle ha ett eget.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 16:10 #19
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:
Ursprungligen postat av Indigo
Men är det en se-domän är det ju inte svårt att komma i kontakt med ägaren. Har själv aldrig misslyckats med just detta när jag hittat en domän jag velat ha.
Men hur tänker du nu då ?
Det finns 652338 registrerade .se-domäner och för inte alltför länge sedan berättade IIS att privatpersoner gått om ftg i antal reggade domäner, vilket innebär att du har 325 000 domäner där du endast kan se ett personnamn på innehavaren..
Sen då - hur ska du veta vem som vill sälja sin domän ? Ska vi bara förutsätta att alla som har en domän vill sälja den ? ..och då för 1-2k annars är det en skitdomän som man ska ha smisk om man vill sälja...

Sorry du tappade mig på vägen..
Inga problem. Man skickar ett mejl till IIS och ber dem vidarebefordra det till personen som äger domänen ifråga. Har funkat för mig. Men idén om att ta ut en annonskostnad känns kanske vettigare.
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 16:15 #20
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Kör som nu men fixa så att man inte kan posta något i köp och sälj om man inte uppnått 100 inlägg låter vettigt.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017