FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Besök ryanair.se för mer info: från Stockholm 79 SEKBerlin (Schonefeld) NEW 79 SEKBratislava (Vienna) NEW 79 SEKBremen 79 SEKDublin NEW 79 SEKDüsseldorf (Weeze) 79 SEKFrankfurt (Hahn) 79 SEKHamburg (Lübeck) 79 SEKKarlsruhe-Baden NEW 79 SEKRiga 79 SEKSalzburg NEW Sedan är det bara testa boka: Utresa Reguljärt biljettpris, vuxen 1.00 SEK tor, 15 Nov 07 Flyg 1602 14:10 Avgår Stockholm S. Skavsta (NYO) 16:10 Anländer Bratislava Vienna (BTS) Återresa Reguljärt biljettpris, vuxen 1.00 SEK tis, 20 Nov 07 Flyg 1603 16:35 Avgår Bratislava Vienna (BTS) 18:40 Anländer Stockholm S. Skavsta (NYO) Utresa 1 @ 1.00 SEK 1.00 SEK Skatter och avgifter uppgifter 78.00 SEK Återresa 1 @ 1.00 SEK 1.00 SEK Skatter och avgifter uppgifter 78.00 SEK Total flygkostnad exklusive expeditionsavgift (om tillämpligt) klicka här för ny information om expeditionsavgifter. 158.00 SEK Sedan tillkommer 2x8 kr om man betalar med bankkort och ca 50 kr om man vill checka in bagage (man får ta med 10 kg ombord gratis) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo jag har kollat lite... saken är väl den att jag aldrig flugit i hela mitt liv, trotts mina 23 år
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har åkt med ryan air ett par gånger och jag har altid fått betala ca 130:- extra för att man betalar med mastercard och ca 130:- extra per väska.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
VIP
|
Åkte själv till London idag. Ska man boka samma dag, eller är väldigt sent ute, så rekommenderar jag att ni kollar in SAS. Dem var 1000 kr billigare än de näst billigaste lågprisflygbolaget när jag åkte hem. Näst billigast var Sterling, Ryan Air gick inte från samma flygplats (Kastrup) och EasyJet var slutsålt. Dyrast var British Airways (BA) som bara hade business biljetter kvar, vore nog billigare att ta taxi dit än att åka med dem.
Ser att Sterling går från Götet och det är i alla fall ofta ett bra alternativ. EasyJet går bara från Köpenhamn har jag för mig, så för skåningar är den ju bra, men hjälper ju dessvärre inte dig speciellt mkt. Det finns många flygplatser i London, Stanstead, Gatwick, Heathrow, Luton och London City Airport, så du bör fundera över vart du skall bo också. Det kan nämligen vara kostsamt att ta sig runt om man anländer efter kl 00 i centrala London, då är det bara taxi som gäller, vilket är klart dyrare än Sverige! Anyway, nedan följer info om de olika flygplatserna: Heathrow - västra London Själv gillar jag Heathrow bäst, då det bara tar 15 minuter med Heathrow Express till Paddington (centrala, västra London). SAS, BA och de andra stora bolagen flyger hit. London City Airport - Centrala/Östra London Som namnet antyder, en mycket central flygplats, 10 miles från West End. Tyvärr går det bara plan till centrala och södra Europa, samt Oslo av de skandinaviska storstäderna. Stansted - Norra London Härifrån flyger Ryan Air. Jobbig flygplats, då den ligger mycket långt norr om London City. Gatwick - Södra London Hit flyger Sterling bl a, både från Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Lite närmare stan än Stansted, dock söderut istället. Luton - Nord västra London 32 miles från centrala London, härifrån går t. ex EasyJet till stora delar av Europa. Som sagt, fundera lite på var ni ska bo och boka i god tid som Robertsson sa, så får ni förhoppningsvis en lyckad start på resan ![]() Sedan kan jag rekommendera ngn annan period än just Augusti att åka till London under! Det är svårt att hitta billiga flyg, tunnelbanan är otroligt varm (nästan oavsett väder), det är galet mycket turister och dem som bor i London åker gärna bort från staden så fort dem får någon dag ledig. Tänk på att det blir kallt mycket senare i London jämfört med Sverige, så det kan vara värt att åka under sept/okt, för att inte nämna julhandeln då som är något alldeldes extra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||