FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det babysidan det gäller skulle jag nog satsa lokalt till en början och försöka få kanske 20-30 personer som snart ska ha barn riktigt aktiva.
Inte så insatt i ämnet men nån form av eventkalender (med dokumenthantering etc) för alla dessa kurser osv hade säkert funkat ... då behöver du bara få kursledarna att använda det ... föräldrarna kommer automatiskt ... och upptäcker förhoppningsvis alla andra funktioner på ditt community. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Av vad jag har testat så funkar det inte bra om man inte skickar in mycket trafik. Vad är väl tristare än ett forum där ingen svara på dina frågor. Om du kan skicka in 100-200 besökare varje dag så tror jag att ett forum kan överleva. Bara några få underforum är bäst i början för att besökarna blir otåliga om de måste hitta till rätt kategori. Dela upp till fler kategorier allteftersom forumet växer. Om du har råd att spendera några tusen på ett forum så prova adwords och skicka in besökare från google. Kanske kan man få in trafik med hjälp av trackbacks om du skriver lite texter. Vet inte hur många besökare du kan hämta med hjälp av den tekniken? Men du får nytta av länkarna i SEO perspektiv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I vilket fall, så är det säkert möjligt att få igång ett volontärforum. Det finns garanterat över 100 personer i Sverige som någon gång arbetat som volontär. Ett större underlag än så behöver du inte. Dock måste folk ha ett incitament till att skriva. Det är den kända forumparaxoden - är forumet inte redan aktivt så blir ingen annan aktiv. Som folk tidigare nämnt så krävs det att man är några eldsjälar som gillar att diskutera saker via forum, för att det ska ta fart. Försök att nå folk som jobbar som volontärer just nu. Försök få dem att skriva om sina erfarenheter, ungefär som semsterresenärer skriver resedagbok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||