FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med dej jihoakim mer information vore trevligt. Jag är visserligen inte återförsäljare men ska förnya mitt konto efter sommaren. Så det vore ju trevligt att veta vad man förnyar.
Är neno nu mera bara ett tomt skal eller är det fortfarande ett fristående webbhotell med egen personal men med ny huvudman osv. Planerade prisändringar och förändrade avtalsvillkor vore trevligt att få veta redan nu. Jag lever fortfarande med förhoppningen att allt det här kommer lösa sej. Att det är lite små problem i början vid en stor omorganisation, som exempelvis vid ett uppköp/sammanslagning, har jag full förståelse för så länge det inte varar för länge och man kör med öppna kort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan ha nått med det att göra =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, med tanke på att dem är uppköpta av Crystone så skulle inte jag heller vilja jobba kvar :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur har det gått för er andra?
Har ni fått svar och har de löst era problem? Nu har de äntligen löst mina problem. Det tog sitt lilla tag, men jag hoppas på att allt ska fungera nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mats Simonsson:
Du verkar vara en trevlig kille och alla inlägg jag läser som du svarar på så är du trevlig oavsett vad folk skriver. Se bara till att dina kolleger följer dina spår. Även om ni har "jobbiga" / "besvärliga" kunder så är det ändå dom som betalar för er verksamhet och era löner. Säg inte att ni ska fixa ett problem som ni inte kan lösa på 30 min. Var ärliga och kom med seriösa svar. Har ni inte lyckats lösa ett problem inom rimlig tid så hör av er till den drabbade kunden. Ev. kompensation skulle kanske uppskattas. jag har tex. varit i kontakt med en av era supporterpersonal och visst har jag blivit bra o trevlig bemött. Han har försökt lösa mitt problem som dykt upp, sen neno blivit uppköpt. Han svarade rätt frekvent. Men nu när han inte lyckats lösa problemet så hör han inte av sig. jag har mailat 2-3 ggr utan svar. Är det inte bättre att ärendet går till ngn annan som kan lösa det? jag vet ju inte vad som har hänt med honom nu, om han är sjuk eller har ledigt. men mina mail har gått till er så ngn borde ha sett dom och kan ge mig ett svar. ett svar är bättre än ingen alls. mitt problem är inte i det här fallet världens största. jag klarar mig. mig jag vill att det ska fungera då det har gjort det felfritt 2 år innan crystone tog över. ha det gott /manne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittade på den här tråden och som gammal neno-kund kan jag bara hålla med om allt. Tjänsterna fungerar ju iof som vanligt men supporten har verkligen gått från 100 till 0 sedan Crystone tog över. Tidigare när jag ringde kom jag alltid till en och samma snubbe (tror han hette Johan Nordström. jobbar kvar?) och fick blixtsnabb hjälp. Tidigare under sommaren kontaktade jag supporten igen. Först skickade jag ett mail som jag inte fick svar på, ringde sedan upp dom efter en vecka och blev då hänvisad till crystone där man inte kunde hjälpa mig och bad om att få ringa upp igen senare. Dom har fortfarande inte hört av sig! Grrr...
Jävligt synd, för neno var både billiga och bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon hört eller vet något om hur Neno-kontona ska integreras i Crystones system?
Chattade i går med en från Crystone-supporten om hur våra neno-konton skulle integreras och vad jag förstod då skulle man få välja vilken av kontotyperna hos Crystone sitt befintliga skulle göras om till...men att då mssql-databas inte skulle ingå. Har även chattat med den supporten vid några tidigare tillfällen men alla säger olika så man blir inte klok. Jag i alla fall valde Neno (Gate9) för några år sedan just för att det var bra och att det ingick mssql-databas. Crystone borde vara tydligare att berätta vad de har tänkt så man vet inför framtida webbsatsningar osv. Jepp, supporten är inte den samma som tidigare, men Johan sliter som ett djur än så länge hoppas jag :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det senaste jag hörde var att en flytt var på gång i höst, och att man smidigast skulle vänta till Crystone tar initiativet snarare än att propsa på individuell flytt innan alla förberedelser är klara. Om nu det gör någon klokare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det första ni bör göra är att se till att ni vidarebefordrar supportmailen! Tidigare mailen var [email protected] men sedan några månader tillbaka svarar ingen på den längre. Ingen information om detta har gått ut.
Tycker som många andra att ni skött övertagandet av supporten väldigt oprofessionellt, jag har slutat rekommendera Neno som jag tidigare var mycket nöjd med. Hoppas ni åtgärdar de kända problemen omgående annars ser jag mig tvingad att flytta mina domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
På e-postadressen [email protected] svarar Johan alltid, även om det ibland kan dröja några dagar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|