FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Det där med att dom är straffmyndiga spelar ingen roll i dagens samhälle, kommer inte att hända ngt vid en eventuell rättegång (chansen att det ens skulle bli en rättegång är minimal och om det mot förmodan skulle bli någon påföljd så skiulle den vara obetydlig).
Man kan alltid ta ett snack med killarna men risken är att om man uppmärksammar dom så gör man saken värre, kanske ta ett snack med deras föräldrar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
grejjen är ju den att det är just hos föräldrarna som det brister i sådana här fall :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Risken är också att de ska hämnas. Det kan ju bli så att de bara väljer ut husen där anmälarna bor ungefär.
Ska man plocka dem så får de ju inte se var man kommer ifrån.. Men hur är straffet om man råkar ta i armen och blir anmäld för misshandel? Jag är inte straffad sen tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock måste de ertappas på bar gärning. Det räcker inte att man vet vem som har gjort något och sedan nästa dag gå och ge den stryk. Däremot kan man ju göra en polisanmälan. Dock är det kanske svårt med bevisning, så lite bilder där man ser att de förstör är nog bra att få med sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Se till att göra polisanmälan och att anmälan verkligen tas emot. Begär kopia på anmälan. Anmäl varje gång. Förmodligen får polisen lite press på sig att agera då.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag "sänkte" en nynazist på ett disco för länge sen.. polisen frågade mig om jag ansåg mitt försvar vara nödvändigt.. "ja" sa jag - och det var det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nja det där är inte riktigt sant. Om någon hotar att slå ihjäl mig så får jag inte slå ihjäl personen. Den enklaste regeln är att man får slå ett slag mer än den andra. Naturligtvis finns det lika många tingsrättstolkningar som det finns brottsmål - inget är svart eller vitt när det gäller självförsvar. Är man elitboxare, kampsportsexpert etc. så är kraven högre på mängden våld som används och hur. Kanske lite knepigt men så har åklagare resonerat i lite olika fall tidigare.
EDIT: Som kuriosa kan nämnas att självförsvar gäller även tredje part som griper in för att försvara någon som blir anfallen och inte kan försvara sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och ja.. vi kampsportare har det mer strikt inom det här.. om jag hade skadat den där nynazisten på något sätt (mer än de blåmärken han fick) så hade jag åkt dit på det Vi förväntas ha en högre tolerans och kunnighet kring det här med självförsvar, och med all rätt får jag säga.. Trots allt tränas vi i att hantera det vi gör, självsäkerhet osv.. vi tränas inte till att kunna slåss på gatan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Utan att läsa vad alla har skrivit: Prata med föräldrarna! :] Då tror jag det tar stopp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|