FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är bara fake alltihop, Splashi kom ut efter vi lanserat mobbego.se
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror ju inte idg skulle göra en sån miss, jag tror mer på att du har stulit saker ifrån sidan. Sedan om en sida är värderat till 35-40 000kr så börjar man inte sälja den för 7.000kr. Vilken fakta har han hatt för att säga att din sida är värt så mycket, vad har han gått på osv. sedan undrar jag vilka mer, du sa några du angav bara ett namn.
Mobbego.se skapades: 2004-07-08 (då blir det inte 3 år) splashi.com skapades: 2004-04-19 (Sedär nästan 3mån innan dig) så kan det gå om man söker lite på nätet... med andra ord du snackar bara dynga............ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://web.archive.org/web/*/http://mobbego.se
http://web.archive.org/web/*/http://splashi.com Mobbego.se hade content innan splashi.com (aug 03 2004). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis, vad finns det för bevis på att vi kopierat grejer? Vi var före. Det är bara fuffens.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Oavsett vad så skulle jag anse att en värdering på 35-40k för en websida som kräver jobb och genererar 1000-2000kr/mån (för övrigt mycket brett med 200% skillnad, ostabil trafik?) är på tok för mycket. Knappast något unikt material som hänger med utan vad man köper är här en domän och dess besökare. Och då har jag ändå en tendens till att ligga högt i värderingar av sidor!
7.000 är en rimlig och bra utgångssumma men du behöver nog bistå med statistiken vilket jag föreslog om längre upp för att överhuvetaget få några bud och som då säkert kan gå upp till det dubbla av utgångspriset om du hittar rätt köpare. Att man kan tjäna mer på att lägga ner lite tid är ju självklart, kan du göra med alla sidor och alla framtida sidor du tänkt skapa dessutom ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo iofs, men vissa sidor har mer potential till att tjäna mer pengar. Men jag kommer med mer exakta siffror senare. Dock har besökar antalet sjunkit lite grann, pga inaktivitet i 3veckor
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, när jag nämnde min värdering så var det under överseende av att balans/resultat ser bra ut, att medlemsantalet är hyffsat samt att man gör sidan mer användaranpassad.
Jag tror fortfarande att sidan har potential för att bli större och omsätta betydligt mer än de summor som nämnts. Man måse se ett längre perspektiv än ett par dagar och man måste sätta långsiktiga mål för att driva upp sidan till betydande belopp. Om det finns någon som har tiden att utveckla och marknadsföra sidan så kommer inte ens 40000sek att räcka... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltid roligt med värderingar av saker som idag inte existerar för att se vad det skulle kunna vara värda om de faktiskt fanns.
Ett plagiat som inte drar in pengar idag lär inte bli någon större "star", eller "ko" för den delen.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
1000 bloggsiter reggade, ungefär 500 unika besökare per dag utan marknadsföring, inkomst 1000 -1500 per månad utan försök till att sälja annonser, ok en gång här inne ![]() Försök till att marknadsföra siten kommer snart och då kommer förhoppningsvis även fler besökare och fler bloggare. Edit: Siten reggades 2005-05-26 och körde igång lite sakta samma sommar, tror det är viktigt att veta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men herregud, mina värderingar bygger på framtida prospects och är inget annat än hur verksamheter överlag drivs upp till lönsamma affärer. För gemene man är mobbego.se idag inte värd mer än 10000-12000sek på sin höjd, men det är i så fall med bastanke att låta sidan ligga som den gör och bara hålla den vid liv så att säga. Skulle jag köpa den för dessa summor anser jag att jag gör en mkt bra affär och en god framtida investering... Denna typ av webbsida har goda möjligheter att innefattas av ett antal kringtjänster som ger sidan mervärde och direkta inkomstkällor...
Jag är absolut ingen "webvärderingsman" utan jag utgår bara från mina egna synvinklar, erfarenheter och intresseområden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|